Bu araştırmada, zihinsel yetersizliği olan
öğrencilere tablet bilgisayar aracılığıyla sunulan animasyon programının eldesiz
toplama işleminin öğretimindeki etkililiği, öğretim bittikten bir, üç ve beş
hafta sonraki kalıcılık etkisi ve farklı araç-gerece genelleme etkisi incelenmiştir.
Araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli
çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın bağımlı değişkeni,
zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin eldesiz toplama işlemini öğrenme
düzeyleridir. Çalışma, zihinsel yetersizlik tanısı olan bir kız, iki erkek
toplam üç öğrenci ile yürütülmüştür. Katılımcılar 9-11 yaş aralığında olup bir
özel eğitim sınıfına devam etmektedir. Araştırma sonunda, katılımcıların tablet
bilgisayar aracılığı ile sunulan animasyon programı ile eldesiz toplama
işlemini edindikleri, edindikleri bilgileri öğretim bittikten bir, üç ve beş
hafta sonra koruduklarını, farklı araç-gereçlerle genelleyebildikleri tespit
edilmiştir. Ayrıca araştırmada katılımcıların annelerinden sosyal geçerlik
verisi de toplanmıştır. Sosyal geçerlik verilerine göre anneler, çocuklarının
uygulama sürecinde çok mutlu olduklarını ve çalışmadan çok memnun kaldıklarını ifade
etmişlerdir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 1 |