Bu çalışmanın amacı okul
müdürü görüşlerine göre okul ve aile iş birliğinde yaşanan sorunların
belirlenmesi ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerilerinin
geliştirilmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri açık uçlu anketle elde edilmiş ve bu
verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler nicel
olarak sunulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan 50
okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucuna göre okul ve aile iş birliği
sürecinde dört kategoride sorunlar tespit edilmiştir. Bunlar en büyükten en
küçüğe doğru sırayla; veliye, ulaşıma, öğrenciye ve okula bağlı nedenlerdir.
Ayrıca okul ve aile iş birliğine yönelik sorunların en etkin çözümünün okul ile
ailenin bire bir görüşmesi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu süreçte, okulu
benimsetme ve sahiplenme amacı önemsenmelidir. Çalışma sonunda, aileyi sürece
katacak ve sahiplenmeyi sağlayacak iş birliği girişimlerinin ayrıntılı olarak
araştırılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 4 |