Bu çalışma, öğretmen yakınlık davranışlarının lise ve ortaokul öğrencilerinin okula bağlılık düzeylerine etkisini karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma, nicel araştırma yöntemine ve ilişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Beykoz ilçesinde kamu ortaokul ve liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi ise 615 ortaokul ve 458 lise öğrencisi olmak üzere toplam 1073 öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmada ortaokul ve lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ortaokul ve lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarını anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarındaki toplam varyansın yaklaşık %32’sini açıklamaktadır. Lise öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarındaki toplam varyansın yaklaşık %18’ini açıklamaktadır. Araştırma sonucuna göre ortaokul öğrencilerinin algıladıkları öğretmen yakınlık davranışları, öğrencilerin okula bağlılıklarını lise öğrencilerine göre daha yüksek etkilemektedir.
Bağlılık, Okula Bağlılık, Öğretmen Yakınlık Davranışları, Ortaokul ve Lise Öğrencileri, Yakınlık
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 16, Issue 1 |
Bibtex | @research article { nwsaedu806134, journal = {Education Sciences}, eissn = {1308-7274}, address = {}, publisher = {E-Journal of New World Sciences Academy}, year = {2021}, volume = {16}, number = {1}, pages = {1 - 16}, title = {Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması}, key = {cite}, author = {Açılan, Bilal Habeş and Özgenel, Mustafa} } |
APA | Açılan, B. H. & Özgenel, M. (2021). Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması . Education Sciences , 16 (1) , 1-16 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/59871/806134 |
MLA | Açılan, B. H. , Özgenel, M. "Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması" . Education Sciences 16 (2021 ): 1-16 <https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/59871/806134> |
Chicago | Açılan, B. H. , Özgenel, M. "Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması". Education Sciences 16 (2021 ): 1-16 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması AU - Bilal HabeşAçılan, MustafaÖzgenel Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - Education Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 16 VL - 16 IS - 1 SN - -1308-7274 M3 - UR - Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Education Sciences Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması %A Bilal Habeş Açılan , Mustafa Özgenel %T Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması %D 2021 %J Education Sciences %P -1308-7274 %V 16 %N 1 %R %U |
ISNAD | Açılan, Bilal Habeş , Özgenel, Mustafa . "Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması". Education Sciences 16 / 1 (January 2021): 1-16 . |
AMA | Açılan B. H. , Özgenel M. Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması. NWSA. 2021; 16(1): 1-16. |
Vancouver | Açılan B. H. , Özgenel M. Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması. Education Sciences. 2021; 16(1): 1-16. |
IEEE | B. H. Açılan and M. Özgenel , "Öğretmen Yakınlık Davranışlarının Öğrencilerin Okula Bağlılık Düzeylerine Etkisi: Lise ve Ortaokul Karşılaştırması", Education Sciences, vol. 16, no. 1, pp. 1-16, Jan. 2021 |