BibTex RIS Cite

AN EVALUATION OF THE EFFECTS OF INTERNAL AND EXTERNAL AUDIOTORY COMFORT CONDITIONS ON STUDENTS AND TEACHERS IN ELEMENTARY SCHOOLS IN

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 580 - 604, 01.04.2012

Abstract

This study aims to present the perceptions of students and teachers of 8 primary schools located nearby main roads or streets with heavy traffic in the city centre of Amasya province regarding auditory comfort conditions in classrooms. Surveys were conducted in students (N=1034) and teachers (N=103). In the schools where the study was conducted, external noise levels were measured as Leq54-77dBA, L9056-65dBA. During the classes were conducted, the level of internal noise caused by student activities was measured as Leq67-74dBA when the windows were closed in the classrooms and the background noise level was measured as L9051-59dBA. When the windows were open, it was observed that these levels increased even more and the average noise level was above the acceptable noise level, which was above the normal levels set by regulations. Based on the survey results, it was observed that the classrooms did not meet the conditions set for educational institutions in terms of noise levels. SPSS 19.0 was used for statistical analyses of the findings.

İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 580 - 604, 01.04.2012

Abstract

ÖZET Bu çalışma Amasya ili merkezinde taşıt trafik akımı olan cadde ve yollar çevresindeki lokasyonlarda yer alan sekiz ilköğretim okulunda, eğitimin iki önemli unsuru olan öğrenciler ve öğretmenlerin eğitim/öğretim etkinliklerini yerine getirdikleri dersliklerdeki işitsel konfor koşulları hakkındaki düşüncelerinin ortaya konulmasını amaçlamaktadır. Bu Kapsamda (N=1034) öğrenci ve (N=103) öğretmenin katılımcı olduğu anketler uygulanmıştır. Çalışma yapılan okullarda dış ortam gürültü seviyeleri Leq54-77dBA, L9056-65dBA olarak ölçülmüştür. Ders ortamında sınıflarda pencerelerin kapalı konumunda öğrenci aktivitelerinden kaynaklanan iç ortam gürültü seviyesi Leq67-74dBA, arka plan gürültüsü L9051-59dBA ölçülmüştür. Pencerelerin açık olduğu durumlarda bu düzeylerin daha da yükseldiği ve ortalama gürültü seviyesinin, Gürültü yönetmeliğinde okullar için belirlenmiş olan kabul edilebilir gürültü değerinin üzerinde olduğu saptanmıştır. Katılımcılara yöneltilen anket sorularına verdikleri yanıtlardan elde edilen bulgulara göre; öğretme ve öğrenme faaliyetlerini yerine getirdikleri dersliklerin eğitim kurumları için belirlenmiş olan, işitsel konfor koşullarına uygun olmadığı ve maruz kaldıkları gürültü ortamından rahatsızlık duyduklarını ortaya koymuştur. Anketlerin analiz işlemlerinde SPSS 19.0 programı kullanılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Computer Engineering
Authors

Lale Güremen This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Güremen, L. (2012). İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ. Engineering Sciences, 7(3), 580-604. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840
AMA Güremen L. İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ. Engineering Sciences. April 2012;7(3):580-604. doi:10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840
Chicago Güremen, Lale. “İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ”. Engineering Sciences 7, no. 3 (April 2012): 580-604. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840.
EndNote Güremen L (April 1, 2012) İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ. Engineering Sciences 7 3 580–604.
IEEE L. Güremen, “İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ”, Engineering Sciences, vol. 7, no. 3, pp. 580–604, 2012, doi: 10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840.
ISNAD Güremen, Lale. “İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ”. Engineering Sciences 7/3 (April 2012), 580-604. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840.
JAMA Güremen L. İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ. Engineering Sciences. 2012;7:580–604.
MLA Güremen, Lale. “İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ”. Engineering Sciences, vol. 7, no. 3, 2012, pp. 580-04, doi:10.12739/nwsaes.v7i3.5000066840.
Vancouver Güremen L. İLK ÖĞRETİM OKULLARINDA İÇ VE DIŞ ORTAM İŞİTSEL KONFOR KOŞULLARININ KULLANICILARDAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA AMASYA KENTİ ÖRNEĞİ. Engineering Sciences. 2012;7(3):580-604.