BibTex RIS Cite

APPLICATION OF THE QUADRATIC PROGRAMMING ON THE TRAFFIC FLOW OPTIMIZATION

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 161 - 168, 01.02.2012

Abstract

In this paper, a model has been proposed to control the load on a traffic network by minimizing the total travel time between a start and an end node. A linear relationship has been assumed between traffic density and travel times on highway segments during the development of the model and a second degree polynomial optimization problem is solved to minimize the total travel time of the vehicles.

TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 161 - 168, 01.02.2012

Abstract

Bu bildiride, bir trafik ağında alternatif hatlar üzerindeki akış dağılımlarını düzenleyerek araçların bir başlangıç noktasından hedefe ulaşım zamanlarının toplamını en aza indirmek için bir model önerilmektedir. Modelin geliştirilmesinde hatlardaki trafik yoğunluğu ile seyahat zamanı arasında doğrusal bir bağlantı olduğu varsayılmış, ve araçların toplam seyahat zamanının en aza indirilmesi için ikinci dereceden bir eniyileme probleminin çözümüne yer verilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Computer Engineering
Authors

Aslı Güven This is me

Kamil Emre Can This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Güven, A., & Can, K. E. (2012). TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI. Engineering Sciences, 7(1), 161-168. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877
AMA Güven A, Can KE. TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI. Engineering Sciences. February 2012;7(1):161-168. doi:10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877
Chicago Güven, Aslı, and Kamil Emre Can. “TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI”. Engineering Sciences 7, no. 1 (February 2012): 161-68. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877.
EndNote Güven A, Can KE (February 1, 2012) TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI. Engineering Sciences 7 1 161–168.
IEEE A. Güven and K. E. Can, “TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI”, Engineering Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 161–168, 2012, doi: 10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877.
ISNAD Güven, Aslı - Can, Kamil Emre. “TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI”. Engineering Sciences 7/1 (February 2012), 161-168. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877.
JAMA Güven A, Can KE. TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI. Engineering Sciences. 2012;7:161–168.
MLA Güven, Aslı and Kamil Emre Can. “TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI”. Engineering Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 161-8, doi:10.12739/nwsaes.v7i1.5000066877.
Vancouver Güven A, Can KE. TRAFİK AKIŞININ ENİYİLEMESİNDE KUADRATİK PROGRAMLAMANIN UYGULANMASI. Engineering Sciences. 2012;7(1):161-8.