BibTex RIS Cite

A MODEL PROPOSAL ON APPLICATIONS OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN THE EDUCATION

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 121 - 128, 01.03.2010

Abstract

A system, which assesses a student's level in a certain lesson by using intelligent tutoring systems, has been designed in this study. The system's expert knowledge module is designed to be made up of two components, field knowledge and rule base. The component of field knowledge is a course that encompasses all educational subjects whereas the rule base component is a list of rules, which evaluates errors made by students in exercises related subjects and, if requested, is formed in order to provide personal feedback, explanations and tips. The aim of this system is to bring the student's knowledge on par with the field knowledge. Thanks to this measurement module of the intelligent system it is possible to evaluate the student's level in any lesson without manual intervention.

EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 121 - 128, 01.03.2010

Abstract

Bu çalışmada, bir öğrencinin ders hakkındaki durumunu akıllı öğretim sistemleri ile tespit eden bir sistem tasarlanmıştır. Hazırlanan sistemin uzman bilgi modülü, alan bilgisi ve kural tabanı olarak iki bileşen halinde tasarlanmıştır. Alan bilgisi bileşeni, öğretim konularını kapsayan bir ders olarak, kural tabanı ise konulara ait alıştırmalarda öğrenci hatalarını bulmak ve isteğe bağlı ipuçları, açıklama ve kişiselleştirilmiş geribildirimler sunmak üzere oluşturulmuş bir kurallar listesidir. Bu sistemin amacı öğrencinin bilgisini, alan bilgisi ile eş duruma getirmektir. Akıllı sistemin bu ölçme modülü sayesinde öğrencinin ders hakkındaki durum bilgisi insana ihtiyaç duymadan belirlenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Computer Engineering
Authors

Ferhat Bahçeci This is me

Mehmet Gürol This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Bahçeci, F., & Gürol, M. (2010). EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences, 5(2), 121-128. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080
AMA Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. March 2010;5(2):121-128. doi:10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080
Chicago Bahçeci, Ferhat, and Mehmet Gürol. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences 5, no. 2 (March 2010): 121-28. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
EndNote Bahçeci F, Gürol M (March 1, 2010) EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences 5 2 121–128.
IEEE F. Bahçeci and M. Gürol, “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”, Engineering Sciences, vol. 5, no. 2, pp. 121–128, 2010, doi: 10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
ISNAD Bahçeci, Ferhat - Gürol, Mehmet. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences 5/2 (March 2010), 121-128. https://doi.org/10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
JAMA Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. 2010;5:121–128.
MLA Bahçeci, Ferhat and Mehmet Gürol. “EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ”. Engineering Sciences, vol. 5, no. 2, 2010, pp. 121-8, doi:10.12739/nwsaes.v5i2.5000067080.
Vancouver Bahçeci F, Gürol M. EĞİTİMDE AKILLI ÖĞRETİM SİSTEMLERİ UYGULAMALARINA YÖNELİK BİR MODEL ÖNERİSİ. Engineering Sciences. 2010;5(2):121-8.