Research Article
BibTex RIS Cite

“LEARNING BY BUILDING/DOING” IN ARCHITECTURAL EDUCATION

Year 2008, Volume: 3 Issue: 3, 579 - 587, 01.04.2008

Abstract

Goals of architecture education include preparation of models that are able to establish a link between theoretical lessons and practical applications and unifying different types of skills. To achieve these goals a method which enables a student to learn while doing the required application to be learned is being used. This study is about the importance of this teaching method and in the study sample applications about the method from Turkey and Abroad will be presented.

MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME”

Year 2008, Volume: 3 Issue: 3, 579 - 587, 01.04.2008

Abstract

Mimarlık eğitiminde, teorik derslerde edinilen bilgilerin pratikle ilişkisini kuracak modellerin kurgulanması ve farklı beceri türlerinin bütünleştirilmesi eğitimin hedefleri arasındadır. Bu amaçla, öğretim yöntemlerinden biri olan "yaparak öğrenme" yaklaşımından yararlanılmaktadır. Yapılan çalışmada; "yaparak öğrenme" yaklaşımının, mimarlık eğitimindeki önemine değinilmekte, yurtdışındaki ve ülkemizdeki örnek uygulamalar tanıtılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Computer Engineering
Authors

Yasemin Erbil This is me

Publication Date April 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Erbil, Y. (2008). MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME”. Engineering Sciences, 3(3), 579-587.
AMA Erbil Y.MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME.” Engineering Sciences. April 2008;3(3):579-587.
Chicago Erbil, Yasemin. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME’”. Engineering Sciences 3, no. 3 (April 2008): 579-87.
EndNote Erbil Y (April 1, 2008) MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME”. Engineering Sciences 3 3 579–587.
IEEE Y. Erbil, “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME’”, Engineering Sciences, vol. 3, no. 3, pp. 579–587, 2008.
ISNAD Erbil, Yasemin. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME’”. Engineering Sciences 3/3 (April 2008), 579-587.
JAMA Erbil Y. MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME”. Engineering Sciences. 2008;3:579–587.
MLA Erbil, Yasemin. “MİMARLIK EĞİTİMİNDE ‘YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME’”. Engineering Sciences, vol. 3, no. 3, 2008, pp. 579-87.
Vancouver Erbil Y. MİMARLIK EĞİTİMİNDE “YAPARAK/YAŞAYARAK ÖĞRENME”. Engineering Sciences. 2008;3(3):579-87.