The aim of this study is to investigate the effects of the music teacher training program on the critical thinking skills of music teacher candidates. This is a descriptive study. In this study, it has been studied 127 voluntary music teacher candidates who have been studying in teacher training program. The instrument used in this study is Epistemological Belief Scale. One-way ANOVA was used to identify patterns within cohorts regarding pre-service teachers` skills about critical thinking. According to grade level significant differences were found between CTDS. When analyzed Critical Thinking Inventory subscales in terms of grade level, "self-confidence" lower class size was found to be a significant difference between the levels.
Critical Thinking Music Teacher Candidates Teacher Training Program Critical Thinking Skills Self Confidence
Bu çalışmanın amacı müzik öğretmenliği eğitim programının müzik öğretmen adaylarının eleştirel düşünce becerileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Betimsel bir çalışma olup çalışmada öğretmenlik eğitim programında eğitim görmekte olan 127 gönüllü müzik öğretmeni incelenmiştir. Araştırma verileri, aday öğretmenlerin bazı kişisel özelliklerinin belirlenmesi için "Kişisel Bilgi Formu", eleştirel düşünme becerileri eğilimlerini ölçmek için "California Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği" ile toplanmıştır. Kökdemir tarafından Türkçe`ye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği analitiklik, açık fikirlilik, meraklılık, kendine güven, doğruyu arama, sistematiklik olmak üzere (bu ölçek altı faktörden oluşmakta olup analitiklik, açık fikirlilik, kendine güven, doğruyu arama, sistematiklik olarak adlandırılmıştır) alt ölçeklerinde yer alan toplam 51 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel tekniklerden frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, ortalamanın ortalaması, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Sınıf düzeylerine göre Eleştirel Düşünme Eğilimleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği alt boyutları sınıf düzeyleri açısından incelendiğinde ise, "kendine güven" alt boyutunun sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur.
Eleştirel Düşünme Müzik Öğretmen Adayları Öğretmenlik Eğitimi Programı Eleştirel Düşünme Becerileri Kendine Güven
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 3 |