BibTex RIS Cite

GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ

Year 2014, Volume: 9 Issue: 2, 55 - 65, 01.03.2014

Abstract

Tipografi bilgilerinin gelecek nesillere aktarılması, tipografinin işlevsel ve estetik öneminin kavranması bakımından oldukça önemlidir. Bu çalışmada, yazı tasarımı konusu üzerinde durulmuştur. Geçmişten gelen birikimler ışığında; bir harfin grafik tasarım ürünü olarak kullanılması ve yazı tasarımcılarının özgeçmişi üzerine odaklanılmıştır. Bu çalışmada yazı tasarımı örnekleri üzerinde geometrik altyapı farklılıkları araştırılmıştır. Farklı yazı tasarımcılarının fontları birbiriyle kıyaslanmıştır.

References

  • Ambrose, G. and Harris, P., (2010). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, ss:23. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Becer, E., (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Becer, E., (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Bektaş, D., (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Ltd.Şti.
  • Ganiz, S., (2004). Yazı & Tasarımcıları: İstanbul: Kastaş Yayınevi, Knuth, D.E., (1999). Digital Tipographi, CSLI Publications. Printed in Canada: 9. Publicatiyons California.
  • Pişirici, M.L., (2003). Yaratıcı Tasarımın Temel Prensipleri İstanbul: Bilge Adam A.Ş.
  • Sarıkavak, N.K., (2003). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Sarıkavak, N.K., (2005). Sayısal Tipografi 2. Batı’da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Ankara: Başkent Üniversitesi Yayınları, GSTMF Tasarım Dizisi No: 2.
  • Twemlow, A., (2008). Grafik tasarım ne içindir? İstanbul: YEM Yayınları.
  • Чернихов, Я.Г and Соболев, Н.А., (2007). Построение шрифтов, Mосквa: Архитектура.
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı, (2006). Fotoğraf ve Grafik Tipografi Ankara: Megep,(Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilme Projesi).
  • Uçar, T.F., (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi. http://www.hurriyet.com.tr/keyif/19938170.asp

HISTORY OF CALIGRAPHY AS A GRAPHIC DESIGN PRODUCT

Year 2014, Volume: 9 Issue: 2, 55 - 65, 01.03.2014

Abstract

Typography is crucial in the sense that it conveys its own functional and aesthetic mediums to the next generations. In this study, the discussion revolves around the conception of script design. Through the accumulated knowledge, it aims to point out the importance of a letter as a graphic design product. Examples of fonts on the geometric design of this study investigated differences in infrastructure. We compared with each other in different fonts, font designers.

References

  • Ambrose, G. and Harris, P., (2010). Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, ss:23. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Becer, E., (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Becer, E., (2007). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • Bektaş, D., (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Ltd.Şti.
  • Ganiz, S., (2004). Yazı & Tasarımcıları: İstanbul: Kastaş Yayınevi, Knuth, D.E., (1999). Digital Tipographi, CSLI Publications. Printed in Canada: 9. Publicatiyons California.
  • Pişirici, M.L., (2003). Yaratıcı Tasarımın Temel Prensipleri İstanbul: Bilge Adam A.Ş.
  • Sarıkavak, N.K., (2003). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Sarıkavak, N.K., (2005). Sayısal Tipografi 2. Batı’da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Ankara: Başkent Üniversitesi Yayınları, GSTMF Tasarım Dizisi No: 2.
  • Twemlow, A., (2008). Grafik tasarım ne içindir? İstanbul: YEM Yayınları.
  • Чернихов, Я.Г and Соболев, Н.А., (2007). Построение шрифтов, Mосквa: Архитектура.
  • T.C.Milli Eğitim Bakanlığı, (2006). Fotoğraf ve Grafik Tipografi Ankara: Megep,(Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilme Projesi).
  • Uçar, T.F., (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi. http://www.hurriyet.com.tr/keyif/19938170.asp
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Elanur Kızılşafak This is me

Publication Date March 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Kızılşafak, E. (2014). GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ. Fine Arts, 9(2), 55-65. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148
AMA Kızılşafak E. GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ. Fine Arts. March 2014;9(2):55-65. doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148
Chicago Kızılşafak, Elanur. “GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ”. Fine Arts 9, no. 2 (March 2014): 55-65. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148.
EndNote Kızılşafak E (March 1, 2014) GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ. Fine Arts 9 2 55–65.
IEEE E. Kızılşafak, “GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ”, Fine Arts, vol. 9, no. 2, pp. 55–65, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148.
ISNAD Kızılşafak, Elanur. “GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ”. Fine Arts 9/2 (March 2014), 55-65. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148.
JAMA Kızılşafak E. GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ. Fine Arts. 2014;9:55–65.
MLA Kızılşafak, Elanur. “GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ”. Fine Arts, vol. 9, no. 2, 2014, pp. 55-65, doi:10.12739/NWSA.2014.9.2.D0148.
Vancouver Kızılşafak E. GRAFİK TASARIM ÜRÜNÜ OLARAK YAZI TASARIMININ TARİHİ. Fine Arts. 2014;9(2):55-6.