BibTex RIS Cite

MUSIC EDUCATION REPERTOIRE` INSTRUCTED AT MUSIC EDUCATION DEPARTMENTS STUDENT`S VIEWS ON COURSE

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 399 - 406, 01.05.2013

Abstract

In this study the views of students on the scope and the content of the course, "Music Education Repertoire" that is one of the main courses of the Department of Music Education have been mentioned. Accordance with the opinions about it, the importance of the course to professional achievements of the teachers have been tried to emphasize, as well as while studying concepts of Education music – Turkish School Music some suggestions have been given.

References

  • Akgül Barış, D., (2001). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Tasarımı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksu, C., (2010). Türkiye’de Eğitim Müziği. İstanbul: Bemol Müzik Yayınları, s.6-7
  • Aydoğan, S., (2004). İlköğretim Müzik Ders Kitapları. Isparta: 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. Bildiriler Kitabı. SDÜ.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Kılıç, Ö., Erkan, A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık, s.163
  • Kamacıoğlu, F., (2010). IX. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Sonuç Bildirgesi. İstanbul: Marmara Ün. Eğitim Fak.
  • Satır, Ö.C., (2009). İlköğretim Sürecinde Çocuklarla Seslendirilen Şarkıların Dil ve Anlatım Yönünden Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Volüme: 2/9
  • Say, A., (2005). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, cilt.1.s.394
  • Sun, M., (2006). Şarkı Demeti. Ankara: Sun Yayınevi, s.110.
  • Uçan, A., (1989). Ortaöğretim kurumlarında Müzik Öğretimi ve sorunları, Türk Eğitim Derneği, Öğretim Toplantısı 25-26 Mayıs, Öğretim Dizisi. No: 7. s.239 Ankara: Akt. Aksu, C., (2010). Türkiye’de Eğitim Müziği. İstanbul: Bemol Müzik Yayınları, s.9 Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, s.39-224
  • Yıldız, G., (2002). İlköğretimde Müzik Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık, s.4
  • Yöre, S., (2004). Türkiye’de Çocuk Müziği. Çoluk Çocuk Dergisi. Aralık, Sayı.45, s.38

MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 4, 399 - 406, 01.05.2013

Abstract

Bu araştırmada Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı alan derslerinden biri olan "Eğitim Müziği DağarıDersinin" kapsam ve içeriğine yönelik öğrenci görüşlerine yer verilmiştir. Görüşler çerçevesinde dersin, müzik öğretmeni adaylarının mesleki kazanımları açısından önemi vurgulanmaya çalışılmış, ayrıca Eğitim Müziği-Türk Okul Müziği kavramları üzerinde durularak önerilerde bulunulmuştur

References

  • Akgül Barış, D., (2001). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Tasarımı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aksu, C., (2010). Türkiye’de Eğitim Müziği. İstanbul: Bemol Müzik Yayınları, s.6-7
  • Aydoğan, S., (2004). İlköğretim Müzik Ders Kitapları. Isparta: 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. Bildiriler Kitabı. SDÜ.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Kılıç, Ö., Erkan, A., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık, s.163
  • Kamacıoğlu, F., (2010). IX. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Sonuç Bildirgesi. İstanbul: Marmara Ün. Eğitim Fak.
  • Satır, Ö.C., (2009). İlköğretim Sürecinde Çocuklarla Seslendirilen Şarkıların Dil ve Anlatım Yönünden Değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Volüme: 2/9
  • Say, A., (2005). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, cilt.1.s.394
  • Sun, M., (2006). Şarkı Demeti. Ankara: Sun Yayınevi, s.110.
  • Uçan, A., (1989). Ortaöğretim kurumlarında Müzik Öğretimi ve sorunları, Türk Eğitim Derneği, Öğretim Toplantısı 25-26 Mayıs, Öğretim Dizisi. No: 7. s.239 Ankara: Akt. Aksu, C., (2010). Türkiye’de Eğitim Müziği. İstanbul: Bemol Müzik Yayınları, s.9 Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, s.39-224
  • Yıldız, G., (2002). İlköğretimde Müzik Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık, s.4
  • Yöre, S., (2004). Türkiye’de Çocuk Müziği. Çoluk Çocuk Dergisi. Aralık, Sayı.45, s.38
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Dolunay Akgül Barış This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Barış, D. . A. (2013). MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts, 8(4), 399-406. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143
AMA Barış DA. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. May 2013;8(4):399-406. doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143
Chicago Barış, Dolunay Akgül. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN ‘EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI’ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8, no. 4 (May 2013): 399-406. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143.
EndNote Barış DA (May 1, 2013) MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts 8 4 399–406.
IEEE D. . A. Barış, “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN ‘EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI’ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”, Fine Arts, vol. 8, no. 4, pp. 399–406, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143.
ISNAD Barış, Dolunay Akgül. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN ‘EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI’ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts 8/4 (May 2013), 399-406. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143.
JAMA Barış DA. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8:399–406.
MLA Barış, Dolunay Akgül. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN ‘EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI’ DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ”. Fine Arts, vol. 8, no. 4, 2013, pp. 399-06, doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.D0143.
Vancouver Barış DA. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARINDA OKUTULAN "EĞİTİM MÜZİĞİ DAĞARI" DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Fine Arts. 2013;8(4):399-406.