The purpose of this study is to define the relationship between the case of having amateurish music education and attitudes towards school in sixth-grade students. The scanning-model study has a universe of sixth-grade students and a samle group of sixth-grade students attending 8 different schools in Ankara. The school-attitudes of the students were determined by the "School Attitude Scale" developed for this study. Data was evaluated using suitable statistichal tecniques for the study. Depending on the field of music, duration of intsruction and music lesson frequency, the school-attitudes of music-students were more positive than non-music students according to the findings.
Music Education Amateurish Music Education Attitude Towards School Enstrumental Music Education Choral Music Education
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin özengen müzik eğitimi alıp almama durumları ile okula yönelik tutumları arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirlemektir. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmanın evrenini ilköğretim 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise Ankara ili içinde bulunan 8 farklı okulda okuyan ilköğretim 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerin okula yönelik tutumları araştırma için geliştirilen "Okula Yönelik Tutum Ölçeği" ile belirlenmiştir. Veriler araştırmanın amaçlarına uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak, karşılaştırılıp değerlendirilmiştir. Özengen müzik eğitimi alan öğrencilerin okula yönelik tutumları, eğitim aldıkları müzik dalına, süreye ve haftalık ders saatine göre farklılıklar gösterse de, özengen müzik eğitimi almayanlara göre daha olumlu çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 2 |