This study aims to make an evaluation of secondary school music lessons curriculum in terms of music teachers perspectives. Study group of the study consisted of a total of 50 music teachers working in Mersin province. Secondary school music lessons music education curriculum evaluation questionnaire and three open-ended questions which was developed by the researcher was used as main data collection tool. Descriptive statistics and content analysis techniques were used in analyzing data. The results of the study showed that some problems have been seen in the implementation stage.
Secondary School Music Lessons Curriculum Music Teachers Music Education Curriculum Evaluation
Bu araştırmada ortaöğretim müzik dersi öğretim programının müzik öğretmenlerinin bakış açısıyla değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011 yılında Mersin ilinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 50 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, nicel ve nitel araştırma teknikleri kullanılarak desenlenmiştir. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Anketi ve üçer açık uçlu soru kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizinde, frekans ve yüzdeler ile aritmetik ortalama ve standart sapma dağılımları kullanılmış, açık uçlu sorulara verilen yanıtlardan elde edilen nitel veriler ise içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu uygulamada bazı sorunlar yaşandığı saptanmıştır.
Ortaöğretim Müzik Dersi Öğretim Programı Müzik Öğretmenleri Müzik Eğitimi Program Değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 2 |