BibTex RIS Cite

PROCESS OF PACKAGING DESIGN COURSE, IMPORTANCE OF SKETCH STUDIES AND CRITICS

Year 2013, Volume: 8 Issue: 1, 131 - 141, 01.02.2013

Abstract

Rapid increase in mass consumption following the Industrial revolution brought various problems concerning preservation, storage and transportation of products. As a result of such concerns need for packaging increased and the design of package gained importance in parallel. The package as a means of communication with its typographic elements, colors, illustrations and photographs needs to establish an accurate communication with the consumer and must be impressive in doing so. Considering that an art education is necessary for an accurate communication, the education process of the “Packaging Design” courses in graphic design departments of the universities gain more importance. This study examines the working methods of students on a project as part of packaging design course and education process using examples. In addition, design of the packaging materials used is limited to paper or paperboard.

References

  • Ambrose, G. and Harris, P., (2009). The Fundamentals of Graphic Design, London: AVA Publishing.
  • Calver, G., (2007). What is Packaging Design, Switzerland: A Rotavision.
  • Hembree, R., (2008). The Complete Graphic Designer, Massachusetts: Rockport Publisher.
  • Hetland, L., Winner, E., Veenema, S., Sherıdan, K.M., (2007).
  • Studio Thinking, New York: Teachers College Press. Klimchuk, M.R. and Krasovec, S.A., (2006). Packing Design
  • Successful Product Branding from Concept to Shelf, New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Mcdermott, C., (2007). Design The Key Concepts, USA and Canada: Routledge.
  • Rayala, M., (1995). A Guide to Curriculum Planning in Art
  • Education, Milwaukee: Wisconsin DPI. Stewart, B., (2007). Packing Design, London: Laurence King Publishing.

AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER

Year 2013, Volume: 8 Issue: 1, 131 - 141, 01.02.2013

Abstract

Sanayi devrimi sonrası kitlesel tüketimin hızla artması ürünlerin, korunma, depolama ve taşınma problemlerini beraberinde getirmiştir. Bunun sonucunda ambalajın gerekliliği artmış ve ambalajın tasarımı da bu süreçte önem kazanmıştır. Üzerinde bulundurduğu tipografik unsurlar, renkler, illüstrasyon ve fotoğraflar ile aslında bir iletişim aracı olan ambalajın, tüketiciyle görsel iletişimi doğru kurabilmesi ve bunu yaparken de etkileyici olabilmesi gerekmektedir. Doğru iletişim için eğitim ve çalışmanın gerekli olduğu düşünülürse, üniversitelerin grafik tasarım bölümlerinde eğitimi verilen “Ambalaj Tasarımı” dersinin işleyişi önem kazanmıştır. Bu çalışmada, ambalaj tasarımı dersi kapsamında verilen bir proje üzerinden öğrencilerin çalışma yöntemleri ele alınmış ve işleyiş süreci örneklerle incelenmiştir.

References

  • Ambrose, G. and Harris, P., (2009). The Fundamentals of Graphic Design, London: AVA Publishing.
  • Calver, G., (2007). What is Packaging Design, Switzerland: A Rotavision.
  • Hembree, R., (2008). The Complete Graphic Designer, Massachusetts: Rockport Publisher.
  • Hetland, L., Winner, E., Veenema, S., Sherıdan, K.M., (2007).
  • Studio Thinking, New York: Teachers College Press. Klimchuk, M.R. and Krasovec, S.A., (2006). Packing Design
  • Successful Product Branding from Concept to Shelf, New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Mcdermott, C., (2007). Design The Key Concepts, USA and Canada: Routledge.
  • Rayala, M., (1995). A Guide to Curriculum Planning in Art
  • Education, Milwaukee: Wisconsin DPI. Stewart, B., (2007). Packing Design, London: Laurence King Publishing.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Tevfik İnanç İlisulu

Publication Date February 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA İlisulu, T. İ. (2013). AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER. Fine Arts, 8(1), 131-141. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA İlisulu Tİ. AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER. Fine Arts. February 2013;8(1):131-141. doi:10.12739/10.12739
Chicago İlisulu, Tevfik İnanç. “AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER”. Fine Arts 8, no. 1 (February 2013): 131-41. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote İlisulu Tİ (February 1, 2013) AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER. Fine Arts 8 1 131–141.
IEEE T. İ. İlisulu, “AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER”, Fine Arts, vol. 8, no. 1, pp. 131–141, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD İlisulu, Tevfik İnanç. “AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER”. Fine Arts 8/1 (February 2013), 131-141. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA İlisulu Tİ. AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER. Fine Arts. 2013;8:131–141.
MLA İlisulu, Tevfik İnanç. “AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER”. Fine Arts, vol. 8, no. 1, 2013, pp. 131-4, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver İlisulu Tİ. AMBALAJ TASARIMI DERSİ İŞLEYİŞ SÜRECİNDE ESKİZ ÇALIŞMALARININ ÖNEMİ VE KRİTİKLER/ELEŞTİRİLER. Fine Arts. 2013;8(1):131-4.