BibTex RIS Cite

THE DEVELOPMENT OF AN ATTITUDE SCALE TOWARD SECONDARY EDUCATION MUSIC LESSON

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 361 - 374, 01.05.2012

Abstract

The purpose of this research is to develop a five grade Likert type scale, which have been analyzed for the validity and the reliability, to measure the attitudes of secondary education pupils towards music lesson (SEMLAS). The scale consists of 7 negative items and 11 positive items, in all 18 items. Exploratory factor analysis is conducted in order to determine the structural validity of SEMLAS. The studies for the valvalidity and reliability of the scale have been conducted on 180 students. Statistical package program (SPSS) 17.0 has been used for the analyses. Barlett's globality test is found to be significant (p

ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 361 - 374, 01.05.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarını ölçen, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış, beş dereceli Likert tipi bir ölçek (O.M.D.T.Ö.) geliştirmektir. Ölçek, 7 maddesi olumsuz ve 11 maddesi olumlu olmak üzere toplam 18 maddeden meydana gelmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları 180 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Analizler için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. OMDTÖ'nin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla açımlayıcı faktör analizi tekniği kullanılmıştır. Barlett's küresellik testinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Yakup Alper Varış This is me

Derya Cesur This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Varış, Y. A., & Cesur, D. (2012). ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts, 7(4), 361-374. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. May 2012;7(4):361-374. doi:10.12739/10.12739
Chicago Varış, Yakup Alper, and Derya Cesur. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts 7, no. 4 (May 2012): 361-74. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Varış YA, Cesur D (May 1, 2012) ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts 7 4 361–374.
IEEE Y. A. Varış and D. Cesur, “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”, Fine Arts, vol. 7, no. 4, pp. 361–374, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Varış, Yakup Alper - Cesur, Derya. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts 7/4 (May 2012), 361-374. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7:361–374.
MLA Varış, Yakup Alper and Derya Cesur. “ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Fine Arts, vol. 7, no. 4, 2012, pp. 361-74, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Varış YA, Cesur D. ORTAÖĞRETİM MÜZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Fine Arts. 2012;7(4):361-74.