The purpose of this study; to analyze music teacher candidates` learning approaches levels in piano lesson according to some variables. Study in descriptive type and relational model and it`s sample group consist of 770 students in Turkey`s music education departments in 2011- 2012 education- teaching second semester. The data related learning approaches of sample group students in piano lesson collected through the "Definition Scale to Learning Approaches in Piano Lesson" developed by Aydıner Uygun (2012). The scale consists of two main dimensions: deep learning approac and surface learning approach. Each one of these main dimensions include motive and strategy sub- dimensions. According to study`s results; music teacher candidates` deep learning approach`s level (x=3.53) from learning approaches levels in piano lesson, was found to be higher than surface learning approach`s level (x=2.04). It`s identified that student`s learning approaches showed significant differences according to universities where learning, gender, the number of students share their weekly piano lessons, places of work for piano lesson and weekly piano work hours (p0.05). Additionally, relations between main and sub- dimensions of students` learning approaches found significant (p
Bu çalışmanın amacı; müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki öğrenme yaklaşımları düzeylerini bazı değişkenlere göre incelemektir. Betimsel türde ve ilişkisel tarama modelindeki çalışmanın örneklem grubunu; 2011- 2012 eğitim- öğretim yılının II. yarıyılında Türkiye`deki müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim görmekte olan 770 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubu öğrencilerinin piyano dersindeki öğrenme yaklaşımlarına ilişkin veriler, Aydıner Uygun (2012) tarafından geliştirilen "Piyano Dersindeki Öğrenme Yaklaşımlarını Belirleme Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Ölçek derin öğrenme yaklaşımı ve yüzeysel öğrenme yaklaşımı olmak üzere iki ana boyuttan oluşmaktadır. Bu ana boyutlardan her biri ise güdü ve strateji alt boyutlarını içermektedir. Çalışma sonuçlarına göre; müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki derin öğrenme yaklaşımları düzeyleri (x=3.53), yüzeysel öğrenme yaklaşımı düzeylerinden (x=2.04) daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin piyano dersindeki öğrenme yaklaşımlarının öğrenim gördükleri üniversitelere, cinsiyetlerine, haftalık piyano ders saatini paylaştıkları öğrenci sayısına, piyano dersine yönelik çalışmalarını sürdürdükleri yerlere ve haftalık piyano çalışma saatlerine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir (p0.05). Ayrıca öğrencilerin piyano dersindeki öğrenme yaklaşımlarının ana ve alt boyutları arasındaki ilişkilerin anlamlı olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 4 |