BibTex RIS Cite

AN INVESTIGATION OF ELEMENTARY LEVEL FLUTE TRAINING METHODS USED IN MUSIC TEACHER TRAINING DEPARTMENTS

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 100 - 109, 01.03.2012

Abstract

ABSTRACT In this study it is aimed to investigate the elementary level flute education methods used in Music Teacher Training Departments. It has been tried to identify whether or not information on the basic behaviors and techniques oriented towards elementary flute education exist in these methods. It has also been investigated whether or not these behaviors and techniques appear visually and which musical elements are handled. Survey method has been used in this study. In accordance with the aim of the study, a questionnaire has been applied in order to get the opinions of the flute instructors on the methods they use in elementary flute education. In summary, it has been concluded in the study that methods have been written in a foreign language, explanatory information in terms of basic behaviors and techniques has not been included to a great extent; in spite of the shortcomings on some subjects, visual figures, pictures and schemes have been included and Turkish melodies have not been incorporated at all.

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 100 - 109, 01.03.2012

Abstract

ÖZET Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında başlangıç flüt eğitiminde kullanılmakta olan flüt metotlarını incelemek amaçlanmıştır. Metotlarda, başlangıç flüt eğitiminde önemli olan temel davranış ve tekniklere ilişkin açıklayıcı bilgilerin yer alma durumu, söz konusu davranış ve tekniklerin görsel olarak yer alma durumu, hangi müzikal öğelerin ele alındığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, flüt öğretim elemanlarının başlangıç flüt eğitiminde kullandıkları metotlara ilişkin görüşlerini almak üzere anket uygulanmıştır. Araştırmada özetle; metotların yabancı bir dilde yazılmış olduğu, temel davranış ve tekniklere yönelik açıklayıcı bilgilerin büyük bir oranda yer almadığı, görsel şekil, resim ve şemalara yer verildiği yine de bazı konularda eksikliklerin olduğu, Türk ezgilerine hiç yer verilmediği sonuçlarına ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Gülten Cüceoğlu Önder This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Önder, G. . C. (2012). MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ. Fine Arts, 7(2), 100-109. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Önder GC. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. March 2012;7(2):100-109. doi:10.12739/10.12739
Chicago Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts 7, no. 2 (March 2012): 100-109. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Önder GC (March 1, 2012) MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ. Fine Arts 7 2 100–109.
IEEE G. . C. Önder, “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ”, Fine Arts, vol. 7, no. 2, pp. 100–109, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts 7/2 (March 2012), 100-109. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Önder GC. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. 2012;7:100–109.
MLA Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 100-9, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Önder GC. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA KULLANILAN BAŞLANGIÇ FLÜT EĞİTİMİ METOTLARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. 2012;7(2):100-9.