This research has aimed at determining the factors affecting the success position of the students in the piano education negatively or pozitively at Inonu University Education Faculty Music Education Depertmant. This research was a descriptive study and it was obtained by means of questionnarrie and benefit from the sources techniques. In this study, the data were obtained from some data collecting tools such as questionnarrie, benefit from the sources techniques and documants. Afterwards, the data were grouped and guantized. In the analysis of these data, frequency, percantage and the avarage of ratio as side distrubition of centeral distrubition measures as well as the aplication for descriptive statics methods and techniques. According the data obtained, the problems which were faced in the piano education were emphasized the lecturer and all of the students attending the evulation. The factors which gave rise to the problems were determined and the solution proposals that were needed in relation to this topic were done. According to the results of this study the success positions of the third class students at piano education of Inonu University Education Faculty Music Education Depertmant have been seen differences between the first and the second schoolteaching students.
Bu araştırma, İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. Sınıf I. ve II. Öğretim öğrencilerinin piyano eğitimindeki başarı durumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Bu araştırma, betimsel bir araştırma olup, kaynak tarama ve anket modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Anket ile elde edilen veriler gruplandırılıp, nicelleştirilmiştir. Bu verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik yöntem ve tekniklere başvurulmasının yanında merkezi dağılım ölçülerinin yan dağılımları olarak frekans, yüzdelik ve oranların ortalamasından yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre piyano eğitiminde karşılaşılan problemler, değerlendirmeye katılan tüm öğrenciler tarafından vurgulanmış; problemlerine neden olan unsurlar belirlenmiş ve konuya ilişkin gerekli görülen çözüm önerilerinde bulunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 3. Sınıf I. ve II. Öğretim öğrencilerinin üç yıllık piyano eğitimindeki başarı durumlarının öğretim çeşidine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |