BibTex RIS Cite

ETUDE WRITING MODEL IN INSTRUMENT TRAINING

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 21 - 34, 01.02.2012

Abstract

This study has been conducted in an attempt to establish a model for the composition of etudes which are significant materials in instrument training in a scientific approach. "Etude Writing Model", developed in line with the objective that is set, was based on Taba-Tyler Curriculum Development Model. In principle, Etude Writing Model comprises of stages such as determination and evaluation of needs, setting the goals, selection and arrangement of the content, selection and arrangement of the learning experiences, composition, trial and evaluation of etudes. From this aspect, this is a descriptive study. General scanning method was used in the study in order to obtain the data required to create the Etude Writing Method.

ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 21 - 34, 01.02.2012

Abstract

Bu araştırma, çalgı eğitiminde önemli bir materyal olan etütlerin, bilimsel bir yaklaşımla bestelenmesine yönelik bir model oluşturulması amacıyla yapılmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda geliştirilen “Etüt Yazma Modeli”nde, Taba-Tyler Program Geliştirme Modeli esas alınmıştır. Etüt Yazma Modeli temelde; ihtiyaçların belirlenmesi ve değerlendirilmesi, hedeflerin belirlenmesi, içeriğin seçilmesi ve düzenlenmesi, öğrenme yaşantılarının seçilmesi ve düzenlemesi, etütlerin bestelenmesi, denenmesi ve değerlendirilmesi basamaklarından oluşmaktadır. Bu yönüyle araştırma betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmada Etüt Yazma Modeli'nin oluşturulmasına ilişkin verilerin elde edilmesi amacıyla genel tarama yöntemi kullanılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Begüm Yalçınkaya This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Yalçınkaya, B. (2012). ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts, 7(1), 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. February 2012;7(1):21-34. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts 7, no. 1 (February 2012): 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yalçınkaya B (February 1, 2012) ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts 7 1 21–34.
IEEE B. Yalçınkaya, “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”, Fine Arts, vol. 7, no. 1, pp. 21–34, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts 7/1 (February 2012), 21-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. 2012;7:21–34.
MLA Yalçınkaya, Begüm. “ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ”. Fine Arts, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 21-34, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yalçınkaya B. ÇALGI EĞİTİMİNDE ETÜT YAZMA MODELİ. Fine Arts. 2012;7(1):21-34.