BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF GUITAR APPLIED HARMONY TEACHING TO THE LEVEL OF KNOWLEDGE AND PERFORMANCE OF STUDENT

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 35 - 49, 01.02.2012

Abstract

In this study, it was searched that the effects of Guitar Applied Harmony Teaching (GAHT) to the knowledge and performance access of a student. In order to measure whether there is a significant difference on students` knowledge and performance access between the students who took the guitar applied harmony education and the students who did not take this education, pretest-posttest control group model was used. Regard to the size of experimental groups in the study all the knowledge and performance levels according to the findings of, it was concluded that the knowledge and performance access of the guitar students has significant differences in favor of the experimental group. In other words, contrary to the students learned Harmony training by traditional practice(piano applied)there is significant differences in knowledge and performance access of the students to receive GAHT[Z=3.62;p

GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 35 - 49, 01.02.2012

Abstract

Bu çalışmada, gitar uygulamalı armoni eğitiminin (GUAÖ) öğrenci bilgi ve performans erişisi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Gitar uygulamalı armoni eğitimi alan ve almayan gitar öğrencilerinin bilgi ve performans erişileri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığının ölçülmesi için ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel boyutunda grupların tüm bilgi ve performans düzeylerine ilişkin elde edilen bulgular, gitar öğrencilerinin bilgi ve performans erişilerinde deney grubu lehine anlamlı fark olduğu başka bir deyişle, Armoni eğitimini "geleneksel uygulama" ile yani piyano uygulamalı olarak alan öğrencilerin aksine GUAÖ alan öğrencilerin bilgi ve performans erişilerinde anlamlı farklar olduğunu göstermektedir [Z=3.62; P

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Gökhan Yalçın This is me

Aytekin Albuz This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Yalçın, G., & Albuz, A. (2012). GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ. Fine Arts, 7(1), 35-49. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yalçın G, Albuz A. GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ. Fine Arts. February 2012;7(1):35-49. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yalçın, Gökhan, and Aytekin Albuz. “GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ”. Fine Arts 7, no. 1 (February 2012): 35-49. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yalçın G, Albuz A (February 1, 2012) GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ. Fine Arts 7 1 35–49.
IEEE G. Yalçın and A. Albuz, “GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ”, Fine Arts, vol. 7, no. 1, pp. 35–49, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yalçın, Gökhan - Albuz, Aytekin. “GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ”. Fine Arts 7/1 (February 2012), 35-49. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yalçın G, Albuz A. GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2012;7:35–49.
MLA Yalçın, Gökhan and Aytekin Albuz. “GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ”. Fine Arts, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 35-49, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yalçın G, Albuz A. GİTAR UYGULAMALI ARMONİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ BİLGİ VE PERFORMANS DÜZEYİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2012;7(1):35-49.