In this study, it was searched that the effects of Guitar Applied Harmony Teaching (GAHT) to the knowledge and performance access of a student. In order to measure whether there is a significant difference on students` knowledge and performance access between the students who took the guitar applied harmony education and the students who did not take this education, pretest-posttest control group model was used. Regard to the size of experimental groups in the study all the knowledge and performance levels according to the findings of, it was concluded that the knowledge and performance access of the guitar students has significant differences in favor of the experimental group. In other words, contrary to the students learned Harmony training by traditional practice(piano applied)there is significant differences in knowledge and performance access of the students to receive GAHT[Z=3.62;p
Bu çalışmada, gitar uygulamalı armoni eğitiminin (GUAÖ) öğrenci bilgi ve performans erişisi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Gitar uygulamalı armoni eğitimi alan ve almayan gitar öğrencilerinin bilgi ve performans erişileri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığının ölçülmesi için ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın deneysel boyutunda grupların tüm bilgi ve performans düzeylerine ilişkin elde edilen bulgular, gitar öğrencilerinin bilgi ve performans erişilerinde deney grubu lehine anlamlı fark olduğu başka bir deyişle, Armoni eğitimini "geleneksel uygulama" ile yani piyano uygulamalı olarak alan öğrencilerin aksine GUAÖ alan öğrencilerin bilgi ve performans erişilerinde anlamlı farklar olduğunu göstermektedir [Z=3.62; P
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 1 |