BibTex RIS Cite

THE RELATIONSHIP BETWEEN THE SUCCESS STATUS OF MUSIC CLASSES AND SUCCESS STATUS OF OTHER CLASSES

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 506 - 517, 01.05.2011

Abstract

In this study, the relationships between the 2nd grade primary school students' success status of music classes and their success status of other classes were examined and evaluated. Scores of the first and second semesters, obtained from the related branch teachers were interpreted by using the percentage-frequency and correlation-data analysis methods. It turns up that there is a highly significant relationship between the success status of 2nd grade music classes and the success status of other classes. According to the correlation results obtained, there is a highly significant, meaningful and linear relationship between the success status of music classes and the total success status of the all other classes at the rate of 0,81.That means the more the success status of music classes increase, the higher the success status other classes become . In other words, the more the success status increase in other classes , the higher the success status of music classes become.

MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY

Year 2011, Volume: 6 Issue: 4, 506 - 517, 01.05.2011

Abstract

Bu çaly?mada, ilkö?retim ikinci kademesinde e?itim-ö?retim gören ö?rencilerin müzik dersi ba?ary durumlary ile di?er derslerdeki ba?ary durumlary arasyndaki ili?kiler incelenip de?erlendirilmi?tir. Ylgili bran? ö?retmenlerinden elde edilen I.- II. dönem ders notlary yüzde-frekans ve korelasyon veri analiz yöntemiyle yorumlanmy?tyr. Ylkö?retim ikinci kademede okutulan müzik dersi ba?ary durumlary ile di?er derslerin ba?ary durumlary arasynda oldukça yüksek bir oranda anlamly bir ili?ki oldu?u ortaya çykmy?tyr. Elde edilen korelasyon sonuçlaryna göre, ö?rencilerin müzik dersindeki ba?ary puanlary ile di?er derslerin toplam ba?ary puanlary arasynda 0,81 oranynda oldukça yüksek, anlamly ve do?rusal bir ili?ki oldu?u, yani müzik dersinin ba?ary puanlary yükseldikçe di?er derslerdeki toplam ba?ary puanlarynyn da yükseldi?i görülmü?tür. Ba?ka bir deyi?le di?er derslerin ba?ary puanlary yükseldikçe müzik dersinin ba?ary puanlary da yükselmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Hasan Arapgiroğlu This is me

Engin Gürpınar This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 4

Cite

APA Arapgiroğlu, H., & Gürpınar, E. (2011). MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY. Fine Arts, 6(4), 506-517. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Arapgiroğlu H, Gürpınar E. MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY. Fine Arts. May 2011;6(4):506-517. doi:10.12739/10.12739
Chicago Arapgiroğlu, Hasan, and Engin Gürpınar. “MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY”. Fine Arts 6, no. 4 (May 2011): 506-17. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Arapgiroğlu H, Gürpınar E (May 1, 2011) MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY. Fine Arts 6 4 506–517.
IEEE H. Arapgiroğlu and E. Gürpınar, “MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY”, Fine Arts, vol. 6, no. 4, pp. 506–517, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Arapgiroğlu, Hasan - Gürpınar, Engin. “MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY”. Fine Arts 6/4 (May 2011), 506-517. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Arapgiroğlu H, Gürpınar E. MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY. Fine Arts. 2011;6:506–517.
MLA Arapgiroğlu, Hasan and Engin Gürpınar. “MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY”. Fine Arts, vol. 6, no. 4, 2011, pp. 506-17, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Arapgiroğlu H, Gürpınar E. MÜZYK DERSY BA?ARI DURUMLARININ DY?ER DERSLERDEKY BA?ARI DURUMLARIYLA YLY?KYSY. Fine Arts. 2011;6(4):506-17.