BibTex RIS Cite

MEASURYNG AND EVALUATION OF KNOWLEDGE OF BASIC MUSIC THEORIES OF CLASS TEACHER CANDIDATES: NIGDE UNIVERSITY SAMPLE

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 380 - 396, 01.04.2011

Abstract

In this research determining the level of basic music theory knowledge that class teacher candidates will use in the first level of primary education and according to these determinations, evaluation of basic music theory knowledge of class teacher candidates are aimed. In the research, literature scanning is performed for building the theoretical basis of the subject. In addition to this, "Basic Music Theories Knowledge Test" is implemented to the class teacher candidates in the sample group in order to measure and evaluate their knowledge of basic music theories. It is found that the basic music knowledge of class teacher candidates is either too low level or completely deficient except knowing the names of the musical notes between "do1-do2" interval written in staff with treble clef.

SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y

Year 2011, Volume: 6 Issue: 3, 380 - 396, 01.04.2011

Abstract

Bu ara?tyrmada, synyf ö?retmeni adaylarynyn, ilkö?retim 1. kademe müzik derslerinde kullanacaklary temel müzik kuramlary bilgi düzeylerinin tespit edilmesi ve bu tespitler y?y?ynda synyf ö?retmeni adaylarynyn temel müzik kuramlary bilgilerinin de?erlendirilmesi amaçlanmy?tyr. Ara?tyrmada konunun kuramsal temellerinin olu?turulmasy a?amasynda literatür taramasy yapylmy?tyr. Bunun yanynda synyf ö?retmeni adaylarynyn temel müzik kuramlary bilgilerini ölçüp de?erlendirmek amacyyla örneklem grubunda yer alan synyf ö?retmeni adaylaryna "Temel Müzik Kuramlary Bilgisi Testi" uygulanmy?tyr. Synyf ö?retmeni adaylarynyn, Sol anahtarly dizek üzerine yazylan "do1-do2" araly?yndaki nota adlaryny bilme durumlary dy?yndaki di?er temel müzik kuramlary bilgilerinin çok dü?ük düzeyde veya tamamen eksik oldu?u sonuçlaryna ula?ylmy?tyr.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Damla Bulut This is me

Ferit Bulut This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Bulut, D., & Bulut, F. (2011). SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y. Fine Arts, 6(3), 380-396. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bulut D, Bulut F. SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y. Fine Arts. April 2011;6(3):380-396. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bulut, Damla, and Ferit Bulut. “SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y”. Fine Arts 6, no. 3 (April 2011): 380-96. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bulut D, Bulut F (April 1, 2011) SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y. Fine Arts 6 3 380–396.
IEEE D. Bulut and F. Bulut, “SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y”, Fine Arts, vol. 6, no. 3, pp. 380–396, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bulut, Damla - Bulut, Ferit. “SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y”. Fine Arts 6/3 (April 2011), 380-396. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bulut D, Bulut F. SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y. Fine Arts. 2011;6:380–396.
MLA Bulut, Damla and Ferit Bulut. “SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y”. Fine Arts, vol. 6, no. 3, 2011, pp. 380-96, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bulut D, Bulut F. SINIF Ö?RETMENY ADAYLARININ TEMEL MÜZYK KURAMLARI BYLGYLERYNYN ÖLÇÜLMESY VE DE?ERLENDYRYLMESY: NY?DE ÜNYVERSYTESY ÖRNE?Y. Fine Arts. 2011;6(3):380-96.