Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of cooperative learning to students success in the lesson "Musical Hearing, Reading and dictate"

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 180 - 186, 01.03.2011

Abstract

The study aimed to determine the effect of the cooperative learning in the lesson "Musical Hearing, Reading and dictate" which contained by the music teacher training program to students success according to traditional methods. The experimental groups has created which contained ten persons. The experimental group educated with the cooperative learning method. Control group isn't manipulated. The findings of the study is analyzed with the non-parametric Mann Whitney U after experiment which takes 6 weeks. Result of the study is the cooperative learning methods are more effective than the traditional methods.

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 180 - 186, 01.03.2011

Abstract

Bu çaly?ma, müzik ö?retmenli?i programynda yer alan "Müziksel i?itme Okuma ve Yazma" dersinde i?birli?ine dayaly ders i?leme modelinin, uygulanagelen yöntemlere göre ö?rencilerin dikte ve aralyk duyma becerileri üzerine olan etkisini saptamak amacyyla yapylmy?tyr. Bu amaçla be?er ki?iden olu?an deney ve kontrol grubu olu?turulmu?tur. Deney grubu i?birli?ine dayaly ö?retim yöntemlerini uygularken kontrol grubuna müdahale edilmemi?tir. 6 hafta süren çaly?mada elde edilen bulgular (non-parametric) testlerden biri olan Mann Whitney U testi kullanylarak analiz edilmi?tir. Çaly?ma sonunda, i?birli?ine dayaly ö?retim yöntemlerinin müziksel i?itme becerilerini kazandyrmada uygulanagelen yöntemlere göre daha etkili oldu?u tespit edilmi?tir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Zeki Nacakçı This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Nacakçı, Z. (2011). MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts, 6(2), 180-186.
AMA Nacakçı Z. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. March 2011;6(2):180-186.
Chicago Nacakçı, Zeki. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts 6, no. 2 (March 2011): 180-86.
EndNote Nacakçı Z (March 1, 2011) MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts 6 2 180–186.
IEEE Z. Nacakçı, “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ”, Fine Arts, vol. 6, no. 2, pp. 180–186, 2011.
ISNAD Nacakçı, Zeki. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts 6/2 (March 2011), 180-186.
JAMA Nacakçı Z. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. 2011;6:180–186.
MLA Nacakçı, Zeki. “MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ”. Fine Arts, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 180-6.
Vancouver Nacakçı Z. MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENMENİN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA ETKİSİ. Fine Arts. 2011;6(2):180-6.