BibTex RIS Cite

OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 225 - 235, 01.03.2011

Abstract

ÖZET Bu ara?tyrma, otistik rahatsyzly?y olan çocuklaryn müzik e?itimine olan yatkynlyklary ve müzi?e olan duyarlylyklaryny tespit edebilmek amacy ile yapylmy?tyr. Bu amaçla 2009–2010 ö?retim yyly içerisinde Kyrykkale'de biri Özel E?itim kurumlarynda ve di?eri OÇEM özel alt synyfynda bulunan toplam iki otistik çocukla çaly?ylmy?tyr. Ara?tyrmada çocuklaryn ya? seviyelerine uygun, sözleri kolay, melodisi akylda kalycy olan bir çocuk ?arkysy ö?retilmi?tir. "Yaygyn Geli?imsel Bozuklu?u Olan Bireyler Yçin Performans Belirleme Formu" nda yer alan "müzik becerileri modülü"nden dört beceri kullanylmy?tyr. Ö?renilmesi beklenen etkinlikler BÖP üyeleri tarafyndan her oturum sonunda de?erlendirilmi?tir. Verilerin toplanmasynda BÖP formu, BÖP de?erlendirme formu ve "Müzik E?itimi Çaly?ma Sonucu Durum Tespit Gözlem Formu" kullanylmy?tyr. Otistik çocuklarda, bireysel müzik e?itiminin gereklili?i ve her otistik çocu?a özel müzik e?itimi programynyn hazyrlanmasy bu ara?tyrmanyn sonucudur.

OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 225 - 235, 01.03.2011

Abstract

ÖZET Bu ara?tyrma, otistik rahatsyzly?y olan çocuklaryn müzik e?itimine olan yatkynlyklary ve müzi?e olan duyarlylyklaryny tespit edebilmek amacy ile yapylmy?tyr. Bu amaçla 2009–2010 ö?retim yyly içerisinde Kyrykkale'de biri Özel E?itim kurumlarynda ve di?eri OÇEM özel alt synyfynda bulunan toplam iki otistik çocukla çaly?ylmy?tyr. Ara?tyrmada çocuklaryn ya? seviyelerine uygun, sözleri kolay, melodisi akylda kalycy olan bir çocuk ?arkysy ö?retilmi?tir. "Yaygyn Geli?imsel Bozuklu?u Olan Bireyler Yçin Performans Belirleme Formu" nda yer alan "müzik becerileri modülü"nden dört beceri kullanylmy?tyr. Ö?renilmesi beklenen etkinlikler BÖP üyeleri tarafyndan her oturum sonunda de?erlendirilmi?tir. Verilerin toplanmasynda BÖP formu, BÖP de?erlendirme formu ve "Müzik E?itimi Çaly?ma Sonucu Durum Tespit Gözlem Formu" kullanylmy?tyr. Otistik çocuklarda, bireysel müzik e?itiminin gereklili?i ve her otistik çocu?a özel müzik e?itimi programynyn hazyrlanmasy bu ara?tyrmanyn sonucudur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

OĞUZ Önal This is me

Öznur ÖZTOSUN Çaydere This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Önal, O., & Çaydere, Ö. . Ö. (2011). OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts, 6(2), 225-235. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. March 2011;6(2):225-235. doi:10.12739/10.12739
Chicago Önal, OĞUZ, and Öznur ÖZTOSUN Çaydere. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts 6, no. 2 (March 2011): 225-35. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Önal O, Çaydere ÖÖ (March 1, 2011) OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts 6 2 225–235.
IEEE O. Önal and Ö. . Ö. Çaydere, “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”, Fine Arts, vol. 6, no. 2, pp. 225–235, 2011, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Önal, OĞUZ - Çaydere, Öznur ÖZTOSUN. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts 6/2 (March 2011), 225-235. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. 2011;6:225–235.
MLA Önal, OĞUZ and Öznur ÖZTOSUN Çaydere. “OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY”. Fine Arts, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 225-3, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Önal O, Çaydere ÖÖ. OTYSTYK ÇOCUKLARDA MÜZYK E?YTYMY. Fine Arts. 2011;6(2):225-3.