In this research, it is aimed at determining views of candidate music teachers about school experience course in Bachelor of Science program, and researching the determined views according to variables such as kind of university, geographical area of related university and distance of university to city centre. In the direction of determined purpose, related data has been gained by performing literature review and carrying out a pole in sample group. It has been found out that candidate music teachers consider school experience course as necessary, but they observed certain deficiencies in context, process of course, and collaboration between faculty and school, and implementation of practice teacher and teacher, and attitudes of students and administrators in related school, and also physical and hardware conditions of related school. However, it has been found out that kind of university, geographical area of university and the distance of university to city centre cause the significant differences in the views of candidate music teachers. It is recommended that the performances of candidate music teachers is increased by performing studies to make process, activities, implementations and conditions of school experience course in Bachelor Science program more functional, attractive and sufficient.
Bu ara?tyrmada, müzik ö?retmeni adaylarynyn lisans programynda yer alan okul deneyimi dersine yönelik görü?lerinin tespit edilmesi ve tespit edilen görü?lerin ö?renim görülen üniversite, ö?renim görülen üniversitenin bulundu?u co?rafi bölge ve ö?renim görülen üniversitenin merkeze yakynlyk uzaklyk durumu de?i?kenleri açysyndan incelenmesi amaçlanmy?tyr. Belirlenen amaç do?rultusunda ilgili veriler kaynak taramasy yapylarak ve örneklem grubuna anket uygulanarak elde edilmi?tir. Müzik ö?retmeni adaylarynyn okul deneyimi dersini gerekli bir ders olarak gördükleri ancak dersin içeri?ine, i?leyi?ine, fakülte ile okul i?birli?ine, uygulama ö?retim elemany ile ö?retmeninin uygulamalaryna, uygulama okulundaki ö?renciler ile idarecilerin tutumlaryna ve uygulama okulunun fiziksel ve donanymsal ?artlaryna yönelik eksiklikler gözlemledikleri tespit edilmi?tir. Bunun yanynda ö?renim görülen üniversitenin, ö?renim görülen üniversitenin bulundu?u co?rafi bölgenin ve ö?renim görülen üniversitenin merkeze yakynlyk uzaklyk durumunun müzik ö?retmeni adaylarynyn görü?lerinde anlamly bir farklylyk olu?turdu?u saptanmy?tyr. Lisans programynda yer alan okul deneyimi dersinin i?leyi?ini, etkinliklerini, uygulamalaryny ve ?artlaryny daha i?levsel, daha ilgi çekici ve daha da yeterli düzeye getirmeye yönelik çaly?malar yapylarak müzik ö?retmeni adaylarynyn performanslarynyn arttyrylmasy önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |