Bu araştırma ile, Çağdaş
Türk Flüt Eserleri’nin Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’ndaki kullanım durumları
tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, 2010 yılına kadar bestelenmiş
Çağdaş Türk Flüt Eserlerine döküman incelemesi yoluyla ulaşılmıştır. Eserlerin
kullanım durumuna ilişkin veriler, flüt
eğitimcilerine uygulanan anket sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen verilerin
frekans dağılımları alınarak sayısal çözümlemeleri yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, flütün solo olarak kullanıldığı 68 Çağdaş Türk Flüt eserine
ulaşılmış, ancak eserlerin çoğunun notalarına ulaşılamaması, bu eserlerin
eğitimci ya da öğrenci düzeyine uygun olmaması gibi sebeplerden dolayı
eğitimciler tarafından yeterince tanınmadığı dolayısıyla yeterince
kullanılmadığı ortaya çıkmıştır.
Journal Section | Music |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |