Research Article
BibTex RIS Cite

ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 114 - 128, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırma ile, Çağdaş
Türk Flüt Eserleri’nin Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’ndaki kullanım durumları
tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada, 2010 yılına kadar bestelenmiş
Çağdaş Türk Flüt Eserlerine döküman incelemesi yoluyla ulaşılmıştır. Eserlerin
kullanım durumuna ilişkin veriler, flüt
eğitimcilerine uygulanan anket sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen verilerin
frekans dağılımları alınarak sayısal çözümlemeleri yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, flütün solo olarak kullanıldığı 68 Çağdaş Türk Flüt eserine
ulaşılmış, ancak eserlerin çoğunun notalarına ulaşılamaması, bu eserlerin
eğitimci ya da öğrenci düzeyine uygun olmaması gibi sebeplerden dolayı
eğitimciler tarafından yeterince tanınmadığı dolayısıyla yeterince
kullanılmadığı ortaya çıkmıştır.

References

  • 1. Antep, E., (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • 2. Aktüze, İ., (2002, 2003, 2004). Müziği Okumak. (Cilt 1-4-5). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • 3. Bulut, F., (2002). Çağdaş Türk Piyano Müziği Eserlerinin Piyano Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. Dural, T., (2007). Yan Flüt Eğitiminde Diyafram Nefesinin Önemi ve Diyafram Nefesinin Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurulmadaki Yan Flüt Dersi Öğretim Programlarındaki Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 5. Ece, A.S.,(2002). Çağdaş Türk Bestecilerinin Viyola Eserleri ve Bu Eserlerin Mesleki Müzik Eğitimi Veren Kurumlardaki Viyola Eğitimcileri Tarafından Kullanılmalarına Yönelik Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • 6. Günay, E. ve Uçan, A., (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi I. Ankara: Dağarcık Yayınları.
  • 7. İlyasoğlu, E., (2007). 71 Türk Bestecisi. İstanbul: Ayhan Matbaası. Eserlerinin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 8. Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk Ve Batı Müziği Çalgıları Dersi (Flüt) Öğretim Programı. s:22-24. Ankara.
  • 9. Onuk, Ö., (2000). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim / Anasanat Dallarında Flüt Eğitimi ve Bu Eğitimde Çağdaş Türk Flüt Müziğinin Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 10. Onuk, Ö., Çağdaş Türk Flüt Müziği Dağarcığı.http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Onuk.html. 2003. (Erişim Tarihi: 26.09.2010).
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 114 - 128, 01.02.2011

Abstract

References

  • 1. Antep, E., (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu. Ankara: Sevda-Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • 2. Aktüze, İ., (2002, 2003, 2004). Müziği Okumak. (Cilt 1-4-5). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • 3. Bulut, F., (2002). Çağdaş Türk Piyano Müziği Eserlerinin Piyano Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 4. Dural, T., (2007). Yan Flüt Eğitiminde Diyafram Nefesinin Önemi ve Diyafram Nefesinin Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurulmadaki Yan Flüt Dersi Öğretim Programlarındaki Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 5. Ece, A.S.,(2002). Çağdaş Türk Bestecilerinin Viyola Eserleri ve Bu Eserlerin Mesleki Müzik Eğitimi Veren Kurumlardaki Viyola Eğitimcileri Tarafından Kullanılmalarına Yönelik Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • 6. Günay, E. ve Uçan, A., (1980). Çevreden Evrene Keman Eğitimi I. Ankara: Dağarcık Yayınları.
  • 7. İlyasoğlu, E., (2007). 71 Türk Bestecisi. İstanbul: Ayhan Matbaası. Eserlerinin Kullanılma Durumuna İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 8. Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk Ve Batı Müziği Çalgıları Dersi (Flüt) Öğretim Programı. s:22-24. Ankara.
  • 9. Onuk, Ö., (2000). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim / Anasanat Dallarında Flüt Eğitimi ve Bu Eğitimde Çağdaş Türk Flüt Müziğinin Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 10. Onuk, Ö., Çağdaş Türk Flüt Müziği Dağarcığı.http://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/bildiri/O-Onuk.html. 2003. (Erişim Tarihi: 26.09.2010).
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Music
Authors

Hazan Kurtaslan

Nihan Yağışan

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Kurtaslan, H., & Yağışan, N. (2011). ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU. Fine Arts, 6(1), 114-128.
AMA Kurtaslan H, Yağışan N. ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU. Fine Arts. February 2011;6(1):114-128.
Chicago Kurtaslan, Hazan, and Nihan Yağışan. “ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU”. Fine Arts 6, no. 1 (February 2011): 114-28.
EndNote Kurtaslan H, Yağışan N (February 1, 2011) ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU. Fine Arts 6 1 114–128.
IEEE H. Kurtaslan and N. Yağışan, “ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU”, Fine Arts, vol. 6, no. 1, pp. 114–128, 2011.
ISNAD Kurtaslan, Hazan - Yağışan, Nihan. “ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU”. Fine Arts 6/1 (February 2011), 114-128.
JAMA Kurtaslan H, Yağışan N. ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU. Fine Arts. 2011;6:114–128.
MLA Kurtaslan, Hazan and Nihan Yağışan. “ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU”. Fine Arts, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 114-28.
Vancouver Kurtaslan H, Yağışan N. ÇAĞDAŞ TÜRK FLÜT ESERLERİNİN FLÜT EĞİTİMİNDE KULLANIM DURUMU. Fine Arts. 2011;6(1):114-28.