BibTex RIS Cite

The Research Of Lesson Of Individual Vocal Education Given In Fine Arts And Sports Schools From Their Foundation To Today

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 16 - 21, 01.02.2010

Abstract

Musical education is the process of accusation and alteration of musical behaviors. In this process, 'Program Development' deals with the education system as a whole. The lesson of Individual Vocal Education developed by the new approach of program development enables the students to improve themselves in Fine Arts and its technical scopes, to take part in cultural and social activities and to give the opportunity to take part in educational activities. In this RESEARCH, Individual Vocal Education Program chosen for the thesis of this research is an educational program enabling to give the Individual Vocal Education in accordance with the purpose of Fine Arts AND SPORTS High Schools and the principles of Individual Vocal Education. In addition to this, the importance of Individual Vocal Education program given in Fine Arts AND SPORTS High Schools in terms of vocal education, the foundation of Fine Arts AND SPORTS High Schools, and the Individual Vocal Education Program developed by the Ministry of Education and carried out from its foundation to today are researched. In Individual Vocal Education Program; the aims of program, the basic principles of the program, the structure of the program are researched, Educational programs and the aims of Fine Arts AND SPORTS High Schools and the lesson of Individual Vocal Education are compared and contrasted.

Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 16 - 21, 01.02.2010

Abstract

Müzik egitimi, müziksel davranislari kazandirmak ya da müziksel davranis degistirme sürecidir. Bu süreç kapsaminda yürütülen "Program gelistirme" egitim sistemini bütün olarak ele almistir. Yeni program gelistirme yaklasimi ile olusturulan Bireysel Ses Egitimi dersi ögretim programi, ögrencilerin Güzel Sanatlar alaninda ve onun amaçlarina göre teknik anlamda gelismesine, kültürel faaliyetlere katilmasina, sosyal aktiviteler içinde olmasina, ögrenmeye dayali etkinlikler içinde bulunmasina firsat tanimaktadir. Bu ARA?TIRMADA, arastirma konusu olarak seçilen Bireysel Ses Egitimi ögretim programi Güzel Sanatlar VE SPOR Liselerinin ve Bireysel Ses Egitimi dersinin amaçlarinin gerektigi sekilde verilmesine olanak saglayan bir ögretim programidir. Yine bu arastirmada, Güzel Sanatlar VE SPOR Liseleri'nde okutulan Bireysel Ses Egitimi dersi ögretim programinin ses egitimi açisindan önemi, Güzel Sanatlar VE SPORLiselerinin kurulusu ve kurulusundan itibaren günümüze kadar Milli Egitim Bakanligi tarafindan olusturulan ve uygulanan Bireysel Ses Egitimi ögretim programlari incelenmistir. Bireysel Ses Egitimi ögretim programlarinda; programin amaçlari, programin temel yaklasimi, programin yapisi, incelenmis, ögretim programlarinin Güzel Sanatlar VE SPOR Liseleri ve Bireysel Ses Egitimi dersi amaçlarina uygunlugu ile aralarindaki farkli ve ortak yönler açisindan karsilastirma yapilmistir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Ebru Temiz This is me

Gulsah Tanriover This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Temiz, E., & Tanriover, G. (2010). Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi. Fine Arts, 5(1), 16-21. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Temiz E, Tanriover G. Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi. Fine Arts. February 2010;5(1):16-21. doi:10.12739/10.12739
Chicago Temiz, Ebru, and Gulsah Tanriover. “Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi”. Fine Arts 5, no. 1 (February 2010): 16-21. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Temiz E, Tanriover G (February 1, 2010) Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi. Fine Arts 5 1 16–21.
IEEE E. Temiz and G. Tanriover, “Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi”, Fine Arts, vol. 5, no. 1, pp. 16–21, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Temiz, Ebru - Tanriover, Gulsah. “Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi”. Fine Arts 5/1 (February 2010), 16-21. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Temiz E, Tanriover G. Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi. Fine Arts. 2010;5:16–21.
MLA Temiz, Ebru and Gulsah Tanriover. “Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar Ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi”. Fine Arts, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 16-21, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Temiz E, Tanriover G. Kurulusundan Günümüze Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Uygulanan Bireysel Ses Egitimi Dersi Ögretim Programlarinin Incelenmesi. Fine Arts. 2010;5(1):16-21.