Bu çalışmada; motivasyonu genel olarak tanıma, çalgı eğitiminde motivasyonun yerine, gelişim çağında ve üniversite düzeyindeki çalgı eğitimi öğrencilerine model almaya, çalgı eğitiminde öğretmen – öğrenci güdülemesindeki rolüne ilişkin görüşlere ve araştırma sonuçlarına ilişkin önerilere yer verilmiştir. Bu bağlamda da motivasyonun bireylerin gelişim süreçlerinde ne kadar etkili ve yararlı olduğu, aynı zamanda da müzik eğitimi kapsamında yer alan çalgı eğitiminde de başarı sağlama yolunda oldukça önemli bir yere sahip olduğu vurgulanmıştır.
In the present study knowing motivation generally was underlined, taking students that are in the growing age and at university level instrument education as model instead of motivation in instrument education, views and suggestions of research results related to the role of motivation at teacher-student interaction in instrument education were stated. In this sense, it was emphasized how much motivation is effective and beneficial in the development process of individuals, and how important it is in the way of establishing success in instrument education, which is within music education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |