BibTex RIS Cite

MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 28 - 34, 01.02.2010

Abstract

Bu çalışmada; motivasyonu genel olarak tanıma, çalgı eğitiminde motivasyonun yerine, gelişim çağında ve üniversite düzeyindeki çalgı eğitimi öğrencilerine model almaya, çalgı eğitiminde öğretmen – öğrenci güdülemesindeki rolüne ilişkin görüşlere ve araştırma sonuçlarına ilişkin önerilere yer verilmiştir. Bu bağlamda da motivasyonun bireylerin gelişim süreçlerinde ne kadar etkili ve yararlı olduğu, aynı zamanda da müzik eğitimi kapsamında yer alan çalgı eğitiminde de başarı sağlama yolunda oldukça önemli bir yere sahip olduğu vurgulanmıştır.

MOTIVATION AND ITS PLACE IN INSTRUMENT EDUCATION

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 28 - 34, 01.02.2010

Abstract

In the present study knowing motivation generally was underlined, taking students that are in the growing age and at university level instrument education as model instead of motivation in instrument education, views and suggestions of research results related to the role of motivation at teacher-student interaction in instrument education were stated. In this sense, it was emphasized how much motivation is effective and beneficial in the development process of individuals, and how important it is in the way of establishing success in instrument education, which is within music education.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

K. Mete Sungurtekin This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Sungurtekin, K. M. (2010). MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ. Fine Arts, 5(1), 28-34. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sungurtekin KM. MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ. Fine Arts. February 2010;5(1):28-34. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sungurtekin, K. Mete. “MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ”. Fine Arts 5, no. 1 (February 2010): 28-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sungurtekin KM (February 1, 2010) MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ. Fine Arts 5 1 28–34.
IEEE K. M. Sungurtekin, “MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ”, Fine Arts, vol. 5, no. 1, pp. 28–34, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sungurtekin, K. Mete. “MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ”. Fine Arts 5/1 (February 2010), 28-34. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sungurtekin KM. MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ. Fine Arts. 2010;5:28–34.
MLA Sungurtekin, K. Mete. “MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ”. Fine Arts, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 28-34, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sungurtekin KM. MOTİVASYON VE ÇALGI EĞİTİMİNDEKİ YERİ. Fine Arts. 2010;5(1):28-34.