Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde müzik etkinlikleri içerisinde uygulanan ses eğitiminin, çocukların müziksel ses özelliklerine uygun şarkı söyleyebilme becerilerine etkisi olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma bulgularına göre, ses eğitiminin çocukların müziksel ses özelliklerine uygun şarkı söyleyebilme becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.
The objective of this research is to determine whether or not the sound disciplinin education executed within the the pre-school educational music –related activities bear any effect over the over the musical sound characters of the children compatible with their ability to sing. Accoring to the findings of the study, it has been concluded that the sound disciplining education has in influenced the skill of the children affirmatively to sing compatible to their voice-related qualifications.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 2 |