BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF VOCAL TRAINING PRACTISED FOR THREE YEARS OLD CHILDREN WITH 35-40 MONTHS IN PRESCHOOL EDUCATION TO SENSIBILITY OF THE CHILDREN WITH HEARING LOSS AND WITHOUT HEARING LOSS IN MUSICAL SOUNDS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 8, 01.02.2009

Abstract

The aim of this study is to determine whether the vocal training practiced within the musical activity in preschool education affects the sensibility of the children with hearing loss and without hearing loss to the musical sounds, and to ascertain whether there is a relation between hearing loss and the sensibility of musical sounds for above mentioned children. In conclusion, it was seen that the vocal training had the positive effect in sensibility of musical sound properties and the factor of hearing loss affected the sensibility of musical sound properties negatively

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 1 - 8, 01.02.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde müzik etkinlikleri içerisinde uygulanan ses eğitiminin, işitme kaybı olan ve işitme kaybı olmayan çocukların müziksel sesleri ayırt edebilme becerilerine etkisi olup olmadığının belirlenmesi, bu çocuklardaki işitme kaybı ile müziksel sesleri ayırt edebilme becerisi arasında bir ilişki olup olmadığının tespit edilmesidir. Araştırma sonucunda, ses eğitiminin müziksel ses özelliklerini ayırt edebilme becerileri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu ve işitme kaybı değişkeninin müziksel ses özelliklerini ayırt edebilme becerilerini olumsuz yönde etkilediği görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Ebru Temiz This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Temiz, E. (2009). OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts, 4(1), 1-8. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Temiz E. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. February 2009;4(1):1-8. doi:10.12739/10.12739
Chicago Temiz, Ebru. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts 4, no. 1 (February 2009): 1-8. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Temiz E (February 1, 2009) OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts 4 1 1–8.
IEEE E. Temiz, “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ”, Fine Arts, vol. 4, no. 1, pp. 1–8, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Temiz, Ebru. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts 4/1 (February 2009), 1-8. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Temiz E. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2009;4:1–8.
MLA Temiz, Ebru. “OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ”. Fine Arts, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 1-8, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Temiz E. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÜÇ YAŞ DÖNEMİNDEKİ 35-40 AYLIK ÇOCUKLARA UYGULANAN SES EĞİTİMİNİN İŞİTME KAYIPLI VE İŞİTME KAYIPSIZ ÇOCUKLARIN MÜZİKSEL SESLERİ AYIRT EDEBİLME BECERİLERİNE ETKİSİ. Fine Arts. 2009;4(1):1-8.