BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Volume: 10 Issue: 1, 31 - 44, 27.01.2015

Abstract

The aim of this study is to explain the critical thinking tendencies and the psychological types of musical education students. Two hundred and seventeen students who study musical education at Muğla Sıtkı Koçman and Necmettin Erbakan Universities have participated. In order to evaluate the critical thinking tendencies and psychological types of students, The California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) and MyersBriggs Type Indicator (MBTI) questionnaires were completed by the students. The results showed that the mean of the critical thinking tendency scores (219,91±23,312) of students was not up to the mark and not any students have high tendency, besides the prevalent psychological type combinations are ESTJ, ISTJ, ESTP, ESFJ, ISTP, and INTP. As a conclusion, the students who are judging have higher critical thinking tendency than the students who are perceptual, according to the connection type associated with environment of the students. Besides, the thinking students have higher critical thinking tendency than the emotional students according to the decision making process

References

  • • Abrahams, F. (2005). “Critical Pedagogy for Music Education:A Best Practice to Prepare Future Music Educators” http://www-usr.rider.edu/~vrme/v7n1/visions/Abrahams%20CPME%20Best%20Practices.pdf adresinden 05.08.2014 tarihinde indirildi.
  • • Akar, Ü. (2007). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Akademik Başarı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • • Akyüzlüer, F. (2013). Müzik Öğretmeni Eğitim Programının Müzik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. NWSA-Fine Arts, D0152, 9, (3), 111-119.
  • • Akdeniz, C. (2013). Kişilik Profillerine Göre Öğretmenlerin Öğrenme Stratejisi Tercihleri Ve Öğretim Stratejilerini Kullanma Durumları (Eskişehir İli Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • • Ay, A. (2009). Lise 10.sınıf Öğrencilerinin Kişilik Tiplerinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi ( Gaziantep İli Örneği ). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • • Bensley, D. A. Lilienfeld, S. O., & Powell, L. A. (2014). A new measure of psychological misconceptions: Relations with academic background, critical thinking, and acceptance of paranormal and pseudoscientific claims. Learning and Individual Differences. V. 36, P. 9–18.
  • • Bilgin, A. ve Eldeleklioğlu, J., (2007). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 55-67 [2007].
  • • Birinci, E. (2008). Materyal Tasarımı ve Geliştirilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin kullanılmasının Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri, Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri Üzerinde Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • • Büyüköztürk, Ş. (2007), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • • Coşkun, G. (2011). Eleştirel Düşünme Eğitiminin Müzik Eğitiminde Performansa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi ABD, Ankara.
  • • Çoraklı, E. (2007). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano dersindeki Başarıları ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • • Deniz, T. (2003). Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönetiminin Başarıya Etkisi, Ankara, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
  • • Grigorenko, E. L. VE Sternberg, R.J. (1997). Styles of Thinking, Abilities, and Academic Performance. Exceptional Children, 63 (3), 295-312.
  • • Gülveren, H. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ve Bu Becerileri Etkileyen Eleştirel Düşünme Faktörleri, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • Hew, K. F. & Cheung, W. S. (2014). Improving Social Studies Students’ Critical Thinking. In Using Blended Learning (pp. 59-78). Springer Singapore.
  • • Jung, Carl. G. (1990) Psychological Types. The Collected Works of Carl G. Jung. Volume 6. Ninth Printing. Princeton University Press, New Jersey.
  • • Karataş, K. (2013). Öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmeye hazır bulunuşluklarının eleştirel düşünme eğilimleri, genel öz yeterlikleri ve akademik başarıları açısından yordanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • • Kostolitz, A. C. ; Hyman, S. M. & Gold, S. N. (2014). How ineffective family environments can compound maldevelopment of critical thinking skills in childhood abuse survivors. Journal of child sexual abuse, 23(6), 690-707.
  • • Kökdemir, D. (2003). Eleştirel Düşünme ve Bilim Eğitimi, PiVOLKA, 2(4),3-5.
  • • Kreber, C. (1998). The Relationships between Self-directed Learning, Critical Thinking, and Psychological Type, and some Implications for Teaching in Higher Education. Studies in Higher Education. Vol. 23 Issue 1, p71. 16p.
  • • Kuzgun, Y. ; Şimşek, A. ; Balaban Salı, J. ; Pişkin, M.; Yeşilyaprak, B. ; Deryakulu, D. ; Hazır Bırakmaz, F. ; Özyurt Eylen, B. (2006). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. (2. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Lawrence, G. D. (1993). People Types & Tiger Stripes (Third Edition). Center for Applications of Psychological Type Press, Florida.
  • • Munkasey, M. (2007). Personality Types, A Commentary on Human Differences. The ISAR International Society for Astrological Research.
  • • Paul, R. and Elder, L. (2001). Critical Thinking Tools for Charge of Learning and Your Life, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • • Piji Küçük, D. Ve Uzun, Y. B. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme.
  • • Reeder, R. M. & McPeek, R. W. (2011). Using Psychological Type-related Teaching Tools to Improve Reading Comprehension. Journal of Psychological Type, Volume 71, September 2011 (p:46-53).
  • • Roberts, B. (1997). “University Music Education Students’ Discipline Content Boundaries for Critical Thinking in The Foundations of Music Education: A Research Report”. Canadian Music Educator, 38 (2) Winter 1997.
  • • Selçuk, B. (2013). Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve özel alan yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • • Şahin, A. (2014). İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile eleştirel düşünme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • • Şahinel, S. (2007). Eleştirel Düşünme Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (4th ed.). Needham Heights.
  • • Tabak, C. (2011). Müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı 4. Sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • • Tican, C. (2013). Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Doktora tezi. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Tuzcuoğlu, S. (1996). Myers Briggs Psikolojik Tip Belirleyicisinin Dilsel Eşdeğerlilik Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Unpublished PhD dissertation, Marmara University, Institute of Social Sciences.
  • • Uzun, E. & Dirlik, S. (2007). Kobi Sahiplerinin Girişimcilik, Kişilik Ve Liderlik Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Muğla İlinde Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:6 Sayı:11 Bahar 2007/2 s.133-148
  • • Yang, S. C. & Lin, W. C. (2004). The Relationship Among Creative, Critical Thinking and Thinking Styles in Taiwan High School Students. Journal of Instructional Psychology, Cilt 31, Sayı 1.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Yüksel, G. (2013). Flüt Öğretiminde Psikolojik Tip Kuramına Dayalı Öğrenme Stili Odaklı Öğretim Uygulamalarının Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi, Ankara, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Zayıf, K. (2008). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Bolu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI

Year 2015, Volume: 10 Issue: 1, 31 - 44, 27.01.2015

Abstract

Bu araştırmada, müzik eğitimi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve psikolojik tipleri saptanarak, tespit edilen psikolojik tipler arasında eleştirel düşünme eğilimlerine göre fark olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmaya, 2013-14 eğitim öğretim yılında Muğla ve Konya’da müzik eğitimi gören 217 üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcılara kişisel bilgi formu ile birlikte California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (The California Critical Thinking Disposition Inventory / CCTDI) ve Myers Briggs Tip Belirleyicisi (MBTI) uygulanmıştır. Örneklemi oluşturan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi puanları ortalamalarının (219,91±23,312) oldukça düşük olduğu ve hiçbir öğrencinin yüksek eleştirel düşünme eğilimine sahip olmadığı gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, müzik eğitimi öğrencilerinin psikolojik tiplerine göre eleştirel düşünme eğilimleri incelendiğinde, dış dünyaya yönelme şekillerine göre yargısal olanların algısal olanlara, karar verme tercihlerine göre ise düşünsellerin duygusallara göre daha yüksek eleştirel düşünme eğiliminde oldukları tespit edilmiştir.

References

  • • Abrahams, F. (2005). “Critical Pedagogy for Music Education:A Best Practice to Prepare Future Music Educators” http://www-usr.rider.edu/~vrme/v7n1/visions/Abrahams%20CPME%20Best%20Practices.pdf adresinden 05.08.2014 tarihinde indirildi.
  • • Akar, Ü. (2007). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Akademik Başarı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • • Akyüzlüer, F. (2013). Müzik Öğretmeni Eğitim Programının Müzik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri. NWSA-Fine Arts, D0152, 9, (3), 111-119.
  • • Akdeniz, C. (2013). Kişilik Profillerine Göre Öğretmenlerin Öğrenme Stratejisi Tercihleri Ve Öğretim Stratejilerini Kullanma Durumları (Eskişehir İli Örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • • Ay, A. (2009). Lise 10.sınıf Öğrencilerinin Kişilik Tiplerinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi ( Gaziantep İli Örneği ). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • • Bensley, D. A. Lilienfeld, S. O., & Powell, L. A. (2014). A new measure of psychological misconceptions: Relations with academic background, critical thinking, and acceptance of paranormal and pseudoscientific claims. Learning and Individual Differences. V. 36, P. 9–18.
  • • Bilgin, A. ve Eldeleklioğlu, J., (2007). “Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 33: 55-67 [2007].
  • • Birinci, E. (2008). Materyal Tasarımı ve Geliştirilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin kullanılmasının Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri, Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri Üzerinde Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • • Büyüköztürk, Ş. (2007), Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • • Coşkun, G. (2011). Eleştirel Düşünme Eğitiminin Müzik Eğitiminde Performansa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi ABD, Ankara.
  • • Çoraklı, E. (2007). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano dersindeki Başarıları ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.
  • • Deniz, T. (2003). Coğrafya Öğretiminde Eleştirel Düşünme Yönetiminin Başarıya Etkisi, Ankara, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications.
  • • Grigorenko, E. L. VE Sternberg, R.J. (1997). Styles of Thinking, Abilities, and Academic Performance. Exceptional Children, 63 (3), 295-312.
  • • Gülveren, H. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ve Bu Becerileri Etkileyen Eleştirel Düşünme Faktörleri, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • • Hew, K. F. & Cheung, W. S. (2014). Improving Social Studies Students’ Critical Thinking. In Using Blended Learning (pp. 59-78). Springer Singapore.
  • • Jung, Carl. G. (1990) Psychological Types. The Collected Works of Carl G. Jung. Volume 6. Ninth Printing. Princeton University Press, New Jersey.
  • • Karataş, K. (2013). Öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmeye hazır bulunuşluklarının eleştirel düşünme eğilimleri, genel öz yeterlikleri ve akademik başarıları açısından yordanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • • Kostolitz, A. C. ; Hyman, S. M. & Gold, S. N. (2014). How ineffective family environments can compound maldevelopment of critical thinking skills in childhood abuse survivors. Journal of child sexual abuse, 23(6), 690-707.
  • • Kökdemir, D. (2003). Eleştirel Düşünme ve Bilim Eğitimi, PiVOLKA, 2(4),3-5.
  • • Kreber, C. (1998). The Relationships between Self-directed Learning, Critical Thinking, and Psychological Type, and some Implications for Teaching in Higher Education. Studies in Higher Education. Vol. 23 Issue 1, p71. 16p.
  • • Kuzgun, Y. ; Şimşek, A. ; Balaban Salı, J. ; Pişkin, M.; Yeşilyaprak, B. ; Deryakulu, D. ; Hazır Bırakmaz, F. ; Özyurt Eylen, B. (2006). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. (2. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • • Lawrence, G. D. (1993). People Types & Tiger Stripes (Third Edition). Center for Applications of Psychological Type Press, Florida.
  • • Munkasey, M. (2007). Personality Types, A Commentary on Human Differences. The ISAR International Society for Astrological Research.
  • • Paul, R. and Elder, L. (2001). Critical Thinking Tools for Charge of Learning and Your Life, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • • Piji Küçük, D. Ve Uzun, Y. B. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme.
  • • Reeder, R. M. & McPeek, R. W. (2011). Using Psychological Type-related Teaching Tools to Improve Reading Comprehension. Journal of Psychological Type, Volume 71, September 2011 (p:46-53).
  • • Roberts, B. (1997). “University Music Education Students’ Discipline Content Boundaries for Critical Thinking in The Foundations of Music Education: A Research Report”. Canadian Music Educator, 38 (2) Winter 1997.
  • • Selçuk, B. (2013). Türkçe öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve özel alan yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Muğla ili örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • • Şahin, A. (2014). İngilizce öğretmenlerinin eleştirel düşünme eğilimleri düzeyleri ile eleştirel düşünme stratejilerini kullanma düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • • Şahinel, S. (2007). Eleştirel Düşünme Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (4th ed.). Needham Heights.
  • • Tabak, C. (2011). Müzik eğitimi öğretmenliği anabilim dalı 4. Sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Burdur.
  • • Tican, C. (2013). Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Doktora tezi. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Tuzcuoğlu, S. (1996). Myers Briggs Psikolojik Tip Belirleyicisinin Dilsel Eşdeğerlilik Güvenirlik ve Geçerlilik Çalışması. Unpublished PhD dissertation, Marmara University, Institute of Social Sciences.
  • • Uzun, E. & Dirlik, S. (2007). Kobi Sahiplerinin Girişimcilik, Kişilik Ve Liderlik Özelliklerinin Değerlendirilmesi: Muğla İlinde Ampirik Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:6 Sayı:11 Bahar 2007/2 s.133-148
  • • Yang, S. C. & Lin, W. C. (2004). The Relationship Among Creative, Critical Thinking and Thinking Styles in Taiwan High School Students. Journal of Instructional Psychology, Cilt 31, Sayı 1.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • • Yüksel, G. (2013). Flüt Öğretiminde Psikolojik Tip Kuramına Dayalı Öğrenme Stili Odaklı Öğretim Uygulamalarının Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi, Ankara, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • • Zayıf, K. (2008). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri, Bolu, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Music
Authors

Gülce Coşkun Şentürk

Gözde Yüksel

Publication Date January 27, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Coşkun Şentürk, G., & Yüksel, G. (2015). MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI. Fine Arts, 10(1), 31-44. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163
AMA Coşkun Şentürk G, Yüksel G. MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI. Fine Arts. January 2015;10(1):31-44. doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163
Chicago Coşkun Şentürk, Gülce, and Gözde Yüksel. “MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI”. Fine Arts 10, no. 1 (January 2015): 31-44. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163.
EndNote Coşkun Şentürk G, Yüksel G (January 1, 2015) MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI. Fine Arts 10 1 31–44.
IEEE G. Coşkun Şentürk and G. Yüksel, “MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI”, Fine Arts, vol. 10, no. 1, pp. 31–44, 2015, doi: 10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163.
ISNAD Coşkun Şentürk, Gülce - Yüksel, Gözde. “MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI”. Fine Arts 10/1 (January 2015), 31-44. https://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163.
JAMA Coşkun Şentürk G, Yüksel G. MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI. Fine Arts. 2015;10:31–44.
MLA Coşkun Şentürk, Gülce and Gözde Yüksel. “MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI”. Fine Arts, vol. 10, no. 1, 2015, pp. 31-44, doi:10.12739/NWSA.2015.10.1.D0163.
Vancouver Coşkun Şentürk G, Yüksel G. MÜZİK ÖĞRETMENI ADAYLARININ PSIKOLOJIK TİPLERİ İLE ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞILIMLERI. Fine Arts. 2015;10(1):31-44.