BibTex RIS Cite

GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 66 - 92, 15.04.2016

Abstract

Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programının uygulaması sırasında karşılaşılan sorunları öğretmen görüşlerine dayanarak tespit edilmesini konu alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bütün veriler betimsel analiz ve içerik analizi yapılarak yüzde-frekans değerlerini içeren tablolara dönüştürülmüş ve bazı özgün düşünce ve görüşlerin sunulması amacıyla da zaman zaman doğrudan alıntılara yer verilmiştir. İçerik analizi esnasında verilerin geçerlilik ve güvenirliğini sağlamak için bir uzman ile çalışılmış ayrı ayrı analiz yapıldıktan sonra verilerin %96 oranında eşleştiği tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda bireysel ses eğitimi dersinin uygulaması sırasında sorunlar yaşandığı, ders saatinin yetersiz bulunduğu, dersin bulunduğu dönemden daha önceki dönemlerde de okutulması gerektiği, öğretim programında bulunan alana özgü becerilerin kazanımlarının yeteri kadar sağlanamadığı tespit edilmiştir. 

References

  • • Behrman, A.,(2007). Speech and Voice Science. U.K.: Plural Publishing.
  • • Bradley, B.E., (1974). Fundamentals of Speech Comminication: The Credibility of Ideas. USA: By.Wm.C. Brown Company Publishers.
  • • Calilhanna, A. With Ebbers, D., and Weiss, J.M., (2012). The Vocolist’s Guide to Recording, Rehearsing, and Performing: Care and Maintanance for singers in Every Genre. USA: Disc Makers Presents (www.dismakers.com).
  • • Chapmen, J.L., (2006). Singing and Teaching Singing.U.K.: Plural Publishing.
  • • Coşkunsoy, B., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Ses Problemleri ve Nedenleri, Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun
  • • Çevik, S., (1997). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri. Ankara: Doruk Yayınları
  • • Çevik, S., (1999). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri 2. basım. Ankara: Doruk Yayınları.
  • • Çiftçi, E., (2008). Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet İçi Eğitimin İncelenmesi ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Davids, J., and LaTour, S., (2012). Vocal Technique: A Guide for Conductors, Teachers, and Singers. İllinois: Waveland Press.
  • • Egüz, S., (1991). Toplu Ses Eğitimi 1. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • • Erdem, D., (2010). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Öğrenim Gören Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Diğer Lise Mezunu Öğrencilerin Bireysel Ses Eğitimi Dersindeki Müzikal Beceri Farklılıklarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • • Erden, M., (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3.basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • • Glesne, C., (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (3. Baskı) (Çeviri Editörleri Ali Ersoy- Pelin Yalçınoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık
  • • Güneş, G., (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Programının Öğretme Öğrenme Ortamına Yansımaları, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • • Kaya, Z., (2006). Müzik Öğretmenliği Programı 1.Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersindeki Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • • Kazan, N.G., (2010). Ortaöğretim IX. Sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nın Uygulanmasında Yaşanan Sorunların Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Kenneth, H., (1992). Teaching Kids to Sing. New York: Mc Millan Inc.
  • • Köse, S., (2001). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. Sınıf Öğrencilerinin Ses Özelliklerine Ait Sorunların Öğrenci Kaynakları Düzleminde İncelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, (2008). Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • • Mustan, H., (2010). Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik Bölümü 12. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Zorluklar Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • • Sabar, G., (2008). Sesimiz Eğitimi ve Korunması. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • • Say, A., (1998). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Say, A., (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Say, A., (2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Sevinç, S. ve Şimşek, G., (2004). Müzik Eğitimi Bölümlerinde Ses Eğitimi Dersine Ayrılan Sürenin Yeterli Olup Olmadığı Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • • Siupsinskiene, N. and Lycke, H., (2010).Effects of Vocal Training on Singing and Speaking Voice Characteristics in Vocall yHealthy Adults and Children Based on Choral and Nonchoral Data. Klaipeda, Kaunas, LithuaniaandzLeuven, Belgium. Accepted for publication March 30, 2010., Kaunas Medical University Hospital, Kaunas, Lithuania; and the Division of Experimental Otolaryngology, Faculty of Medicine, KU Leuven, Belgium.
  • • Taşer, S., (2006). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Pan Yayınevi.
  • • Tavşancıl, E., ve Aslan, E.,(2001) İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • • Timmermans, B., Coveliers, Y., Wuyts, F.L., and Van Looy, L., (2011). Voice Training in Teacher Education: The Effect of Adding an Individualized Micro teaching Session of 30 Minutes to the Regular 6-Hour Voice Training Program Brusselandy Antwerpen, Belgium Accepted for publication March 10, 2011.From the Vrije Universiteit Brussel.
  • • Timmermans, B., De Bodt, M.S., Wuyts, F.L., and Van de Heyning, P.H., (2004). Analysis and Evaluation of a Voice-Training Program in Future Professional Voice Users. Brussels and Edegem, Belgium. Accepted for publication April 26, 2004. Fromt he *Department Rits, Erasmus Institute, Brussels, Belgium; Faculty of Medicine, Department of Otolaryngology, Head and Neck Surgery and Communication Disorders, University Hospital Antwerp, UA, Belgium.
  • • Töreyin, A.M., ( 2006). Mutasyon Döneminde Harcanan Sesler ve Ses Eğitimi. Müzik Eğitimcileri Derneği Dergisi (MÜZED), 5(12).
  • • Töreyin, A.M., (2005). Güzel Sanatlar Liselerinde Ses Eğitimi ve Harcanan Sesler. Müzik Sempozyumu Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kayseri.
  • • Töreyin, A.M., (1999). Çağdaş Eğitimde Program ve Ses Eğitimi Programları. Orkestra Dergisi, 306(45-55).
  • • Töreyin, A.M., (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkler-Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • • Töreyin, A.M., (1998). Türkiye Türkçesi Dil Bilgisi Yapısının Şan Eğitimi Amaç, İlke ve Teknikleri Açısından İncelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Türkmen, F., (1999). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki Ses Problemleri, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • • Uçan, A., (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Üzeren, Ö., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Dersinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • • Varış, F., (1997). Eğitimde Program Geliştirme (7.Baskı). Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • • Vennard, W., (1967). Şarkı Söyleme Mekanizması ve Tekniği. ( Çeviri: Ayhan Akkaya, Nilgün Ilgıcıoğlu ve Feryal Öney, Yayına Hazırlayan: Ali Kerem Saysel ) Dans-Müzik-Kültür, Çeviri/Araştırma Dergisi, No.61, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • • Zeren, A., (1995). Müzik Fiziği 1. Basım. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • • www.meb.gov.tr, (Erişim Tarihi: 16.06.2014).
  • • www.wikipedia.com, (Erişim Tarihi: 16.06.2014).
Year 2016, Volume: 11 Issue: 2, 66 - 92, 15.04.2016

Abstract

References

  • • Behrman, A.,(2007). Speech and Voice Science. U.K.: Plural Publishing.
  • • Bradley, B.E., (1974). Fundamentals of Speech Comminication: The Credibility of Ideas. USA: By.Wm.C. Brown Company Publishers.
  • • Calilhanna, A. With Ebbers, D., and Weiss, J.M., (2012). The Vocolist’s Guide to Recording, Rehearsing, and Performing: Care and Maintanance for singers in Every Genre. USA: Disc Makers Presents (www.dismakers.com).
  • • Chapmen, J.L., (2006). Singing and Teaching Singing.U.K.: Plural Publishing.
  • • Coşkunsoy, B., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Öğrencilerinin Ses Problemleri ve Nedenleri, Yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun
  • • Çevik, S., (1997). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri. Ankara: Doruk Yayınları
  • • Çevik, S., (1999). Koro Eğitimi ve Yönetimi Teknikleri 2. basım. Ankara: Doruk Yayınları.
  • • Çiftçi, E., (2008). Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Müzik Öğretmenlerine Verilen Hizmet İçi Eğitimin İncelenmesi ve Müzik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Davids, J., and LaTour, S., (2012). Vocal Technique: A Guide for Conductors, Teachers, and Singers. İllinois: Waveland Press.
  • • Egüz, S., (1991). Toplu Ses Eğitimi 1. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • • Erdem, D., (2010). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında Öğrenim Gören Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Diğer Lise Mezunu Öğrencilerin Bireysel Ses Eğitimi Dersindeki Müzikal Beceri Farklılıklarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • • Erden, M., (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3.basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • • Glesne, C., (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (3. Baskı) (Çeviri Editörleri Ali Ersoy- Pelin Yalçınoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık
  • • Güneş, G., (2008). Yeni İlköğretim Matematik Dersi Programının Öğretme Öğrenme Ortamına Yansımaları, Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • • Kaya, Z., (2006). Müzik Öğretmenliği Programı 1.Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersindeki Başarılarını Etkileyen Faktörler, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • • Kazan, N.G., (2010). Ortaöğretim IX. Sınıf Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nın Uygulanmasında Yaşanan Sorunların Öğretmen Görüşleriyle Değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Kenneth, H., (1992). Teaching Kids to Sing. New York: Mc Millan Inc.
  • • Köse, S., (2001). Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. Sınıf Öğrencilerinin Ses Özelliklerine Ait Sorunların Öğrenci Kaynakları Düzleminde İncelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü, (2008). Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • • Mustan, H., (2010). Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Müzik Bölümü 12. Sınıf Öğrencilerinin Bireysel Ses Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Zorluklar Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • • Sabar, G., (2008). Sesimiz Eğitimi ve Korunması. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • • Say, A., (1998). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Say, A., (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Say, A., (2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Sevinç, S. ve Şimşek, G., (2004). Müzik Eğitimi Bölümlerinde Ses Eğitimi Dersine Ayrılan Sürenin Yeterli Olup Olmadığı Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • • Siupsinskiene, N. and Lycke, H., (2010).Effects of Vocal Training on Singing and Speaking Voice Characteristics in Vocall yHealthy Adults and Children Based on Choral and Nonchoral Data. Klaipeda, Kaunas, LithuaniaandzLeuven, Belgium. Accepted for publication March 30, 2010., Kaunas Medical University Hospital, Kaunas, Lithuania; and the Division of Experimental Otolaryngology, Faculty of Medicine, KU Leuven, Belgium.
  • • Taşer, S., (2006). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Pan Yayınevi.
  • • Tavşancıl, E., ve Aslan, E.,(2001) İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • • Timmermans, B., Coveliers, Y., Wuyts, F.L., and Van Looy, L., (2011). Voice Training in Teacher Education: The Effect of Adding an Individualized Micro teaching Session of 30 Minutes to the Regular 6-Hour Voice Training Program Brusselandy Antwerpen, Belgium Accepted for publication March 10, 2011.From the Vrije Universiteit Brussel.
  • • Timmermans, B., De Bodt, M.S., Wuyts, F.L., and Van de Heyning, P.H., (2004). Analysis and Evaluation of a Voice-Training Program in Future Professional Voice Users. Brussels and Edegem, Belgium. Accepted for publication April 26, 2004. Fromt he *Department Rits, Erasmus Institute, Brussels, Belgium; Faculty of Medicine, Department of Otolaryngology, Head and Neck Surgery and Communication Disorders, University Hospital Antwerp, UA, Belgium.
  • • Töreyin, A.M., ( 2006). Mutasyon Döneminde Harcanan Sesler ve Ses Eğitimi. Müzik Eğitimcileri Derneği Dergisi (MÜZED), 5(12).
  • • Töreyin, A.M., (2005). Güzel Sanatlar Liselerinde Ses Eğitimi ve Harcanan Sesler. Müzik Sempozyumu Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kayseri.
  • • Töreyin, A.M., (1999). Çağdaş Eğitimde Program ve Ses Eğitimi Programları. Orkestra Dergisi, 306(45-55).
  • • Töreyin, A.M., (2008). Ses Eğitimi Temel Kavramlar-İlkler-Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • • Töreyin, A.M., (1998). Türkiye Türkçesi Dil Bilgisi Yapısının Şan Eğitimi Amaç, İlke ve Teknikleri Açısından İncelenmesi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • • Türkmen, F., (1999). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerindeki Ses Problemleri, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • • Uçan, A., (1994). Müzik Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • • Üzeren, Ö., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Dersinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • • Varış, F., (1997). Eğitimde Program Geliştirme (7.Baskı). Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.
  • • Vennard, W., (1967). Şarkı Söyleme Mekanizması ve Tekniği. ( Çeviri: Ayhan Akkaya, Nilgün Ilgıcıoğlu ve Feryal Öney, Yayına Hazırlayan: Ali Kerem Saysel ) Dans-Müzik-Kültür, Çeviri/Araştırma Dergisi, No.61, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • • Zeren, A., (1995). Müzik Fiziği 1. Basım. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • • www.meb.gov.tr, (Erişim Tarihi: 16.06.2014).
  • • www.wikipedia.com, (Erişim Tarihi: 16.06.2014).
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Music
Authors

Vahide Yiğit This is me

Publication Date April 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Yiğit, V. (2016). GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ. Fine Arts, 11(2), 66-92.
AMA Yiğit V. GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ. Fine Arts. April 2016;11(2):66-92.
Chicago Yiğit, Vahide. “GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ”. Fine Arts 11, no. 2 (April 2016): 66-92.
EndNote Yiğit V (April 1, 2016) GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ. Fine Arts 11 2 66–92.
IEEE V. Yiğit, “GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ”, Fine Arts, vol. 11, no. 2, pp. 66–92, 2016.
ISNAD Yiğit, Vahide. “GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ”. Fine Arts 11/2 (April 2016), 66-92.
JAMA Yiğit V. GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ. Fine Arts. 2016;11:66–92.
MLA Yiğit, Vahide. “GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ”. Fine Arts, vol. 11, no. 2, 2016, pp. 66-92.
Vancouver Yiğit V. GÜZEL SANATLAR LİSESİ BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ İLE İNCELENMESİ. Fine Arts. 2016;11(2):66-92.