Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programının uygulaması sırasında karşılaşılan sorunları öğretmen görüşlerine dayanarak tespit edilmesini konu alan nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bütün veriler betimsel analiz ve içerik analizi yapılarak yüzde-frekans değerlerini içeren tablolara dönüştürülmüş ve bazı özgün düşünce ve görüşlerin sunulması amacıyla da zaman zaman doğrudan alıntılara yer verilmiştir. İçerik analizi esnasında verilerin geçerlilik ve güvenirliğini sağlamak için bir uzman ile çalışılmış ayrı ayrı analiz yapıldıktan sonra verilerin %96 oranında eşleştiği tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda bireysel ses eğitimi dersinin uygulaması sırasında sorunlar yaşandığı, ders saatinin yetersiz bulunduğu, dersin bulunduğu dönemden daha önceki dönemlerde de okutulması gerektiği, öğretim programında bulunan alana özgü becerilerin kazanımlarının yeteri kadar sağlanamadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Music |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |