BibTex RIS Cite

BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI

Year 2016, Volume: 11 Issue: 4, 171 - 180, 13.10.2016

Abstract

İnsanın dünyayla kurduğu ilk temas biçimi olarak nitelendirilebilecek hareket olgusu, kuşkusuz ilk çağlardan beri bir iletişim yöntemi olarak kullanılmıştır. Birey doğduğu andan itibaren, çevresiyle ilişki kurabilmek üzere hareket eder. Bu yolla kendini var eder ve anlamlandırır. Bir bebek, dış dünyaya ait seslere ilgi duymaya başladıktan sonra, sesin geldiği yöne bakarak görme yetisini geliştirir. Karnının üstünde yaptığı hareketler, onu emekleme hareketine yöneltir. Bebekken yapılan tüm bu hareketler, bir yetişkin olunduğunda yapılan hareketlerin temelini oluşturur. Hareketlerin belli bir ritimle bezenerek forma oturtulması neticesinde ise, “dans” ortaya çıkar. Dansın tarihi, insanlık tarihi kadar eskidir. Hareketten ayrı düşünülemeyecek insan yaşamında, dansın önemi yadsınamaz. Bilim adamlarının ve uzmanların uzun yıllara yayılan araştırmaları, şüpheye yer bırakmayacak şekilde göstermiştir ki; hareketin bilişsel gelişim üzerinde çok büyük olumlu etkisi bulunmaktadır. Bu makalede, hareket temeline dayanan dansın, birey yaşamının kalitesini artırıcı gücü ve dolayısıyla eğitimdeki önemi irdelenecektir. Fiziksel aktivitenin öğrenme becerileri üzerindeki olumlu sonuçlarına dikkat çekilecektir.

References

  • The Jossey-Bass., (2008). Reader on the Brain and Learning. Published by Jossey- Bass, San Fransisco.
  • Hannaford, C., (2005). Smart Moves. Salt Lake City, Utah: Great River Books.
  • Hartley, L., (1994). Wisdom of the Body Moving: An Introduction to Body-Mind Centering. Berkeley, California: North Atlantic Books.
  • Aktaş, G., (1999). Temel Dans Eğitimi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Bonbright, M.J., (2000). Dance: The Discipline. Art Education Policy Review, Cilt:102, Sayı:2, ss:31-32.
  • Cohen, B.B., (2003). Sensing, Feeling and Action. Contact Editions, Northampton.
  • Hanna, J.H., (2016). What Makes a Dance? The Brain a Choreographer, Dancer and Spectator. www.4dancers.org/2016/07/what-makes-a-dance-the-brain-as-choreographer-dancer-and-spectator.Erişim tarihi: 3 Ağustos 2016
  • Spielmann, C., (2013). The Effects of Movement Based Learning on Student Achievement in the School Classroom. www.trikke.com/wp- content/uploads/2013/07/Physical-Movement-Learning-Study.pdf. Erişim tarihi: 1 Nisan 2016
  • Hanna, J.L., (2014). Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement. United State of America, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Bradley, K., Bonbright, J., and Dooling, S., (2013). Evidence: A Report on the Impact of Dance in the K-12 Setting, National Dance Education Organization. www.arts.gov/sites/default/files/Research-Art-Works-NDEO.pdf. Erişim tarihi: 16 Haziran 2016.
Year 2016, Volume: 11 Issue: 4, 171 - 180, 13.10.2016

Abstract

References

  • The Jossey-Bass., (2008). Reader on the Brain and Learning. Published by Jossey- Bass, San Fransisco.
  • Hannaford, C., (2005). Smart Moves. Salt Lake City, Utah: Great River Books.
  • Hartley, L., (1994). Wisdom of the Body Moving: An Introduction to Body-Mind Centering. Berkeley, California: North Atlantic Books.
  • Aktaş, G., (1999). Temel Dans Eğitimi. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Bonbright, M.J., (2000). Dance: The Discipline. Art Education Policy Review, Cilt:102, Sayı:2, ss:31-32.
  • Cohen, B.B., (2003). Sensing, Feeling and Action. Contact Editions, Northampton.
  • Hanna, J.H., (2016). What Makes a Dance? The Brain a Choreographer, Dancer and Spectator. www.4dancers.org/2016/07/what-makes-a-dance-the-brain-as-choreographer-dancer-and-spectator.Erişim tarihi: 3 Ağustos 2016
  • Spielmann, C., (2013). The Effects of Movement Based Learning on Student Achievement in the School Classroom. www.trikke.com/wp- content/uploads/2013/07/Physical-Movement-Learning-Study.pdf. Erişim tarihi: 1 Nisan 2016
  • Hanna, J.L., (2014). Dancing to Learn: The Brain's Cognition, Emotion, and Movement. United State of America, Rowman & Littlefield Publishers.
  • Bradley, K., Bonbright, J., and Dooling, S., (2013). Evidence: A Report on the Impact of Dance in the K-12 Setting, National Dance Education Organization. www.arts.gov/sites/default/files/Research-Art-Works-NDEO.pdf. Erişim tarihi: 16 Haziran 2016.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sernaz Demirel Temel

Tan Temel

Publication Date October 13, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 11 Issue: 4

Cite

APA Demirel Temel, S., & Temel, T. (2016). BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI. Fine Arts, 11(4), 171-180.
AMA Demirel Temel S, Temel T. BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI. Fine Arts. October 2016;11(4):171-180.
Chicago Demirel Temel, Sernaz, and Tan Temel. “BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI”. Fine Arts 11, no. 4 (October 2016): 171-80.
EndNote Demirel Temel S, Temel T (October 1, 2016) BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI. Fine Arts 11 4 171–180.
IEEE S. Demirel Temel and T. Temel, “BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI”, Fine Arts, vol. 11, no. 4, pp. 171–180, 2016.
ISNAD Demirel Temel, Sernaz - Temel, Tan. “BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI”. Fine Arts 11/4 (October 2016), 171-180.
JAMA Demirel Temel S, Temel T. BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI. Fine Arts. 2016;11:171–180.
MLA Demirel Temel, Sernaz and Tan Temel. “BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI”. Fine Arts, vol. 11, no. 4, 2016, pp. 171-80.
Vancouver Demirel Temel S, Temel T. BEDENSEL-ZİHİNSEL GELİŞİM, HAREKET KABİLİYETİ VE ÖĞRENME SÜRECİNE DANS EĞİTİMİNİN KATKILARI. Fine Arts. 2016;11(4):171-80.