Research Article
BibTex RIS Cite

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ

Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 17 - 29, 05.01.2017

Abstract

Türk müziği
çalgı eğitimi, gelenekte usta icracının talebesine gerek repertuvar gerekse
bilgi birikimini direkt olarak aktardığı meşk yöntemi ile gerçekleşmektedir.
Çalgı eğitiminin yükseköğretim kurumlarında yürütülüyor olması ile birlikte
akademik çalgı eğitimi anlayışı ortaya çıkmıştır. Bu durumda Türk müziği çalgı
eğitiminde hem geleneğin hem de sistemli metotların bir arada olduğu bir
eğitim-öğretim anlayışı ile karşı karşıya olduğumuzu görmekteyiz. Bu çalışma,
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında verilen kanun ve klasik kemençe
eğitimine genel bir bakış sunarak, Türk müziği çalgı eğitimi metot ve
yöntemlerine de değinerek, bu alanlarda daha nitelikli bir eğitim nasıl
olmalıdır sorusunun cevabını bulmayı ve bu konuda öneriler sunmayı
amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de kanun ve klasik kemençe
alanında eğitim ve öğretim yapan üniversitelerin ilgili bölümleri, örneklemini
ise araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan öğretim elemanları
oluşturmaktadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla yapılandırılmış görüşme
formu hazırlanmış ve bu form gönüllü olarak araştırmaya katılan çalışma grubuna
uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmanın problemine yönelik
çözüm önerileri sunulmuştur.

References

  • 1. Behar,C. (2003). Aşk Olmayınca Meşk Olmaz. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • 2. Behar.C. (2015). Osmanlı-Türk Musıkîsinin Kısa Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • 3. Bogdan, R. and Biklen, S.K., (1998). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory and Method. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • 4. Büyüköztürk,Ş. ve Çakmak, E. ve Akgün, Ö. ve Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • 5. Ekiz, D., (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 6. Karasar, N., (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • 7. Metin, M., (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Pegem Akademi
  • 8. Özgen, İhsan. (2012). Avludaki Ses. İstanbul:Pan Yayıncılık.
  • 9. Patton, M.Q., (1990). Qualitative Evaluation And Research Methods. London:Sage Pub.
  • 10.Tura,Y.,(1988). Türk Musıkîsinin Mes’eleleri. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • 11.Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 12.Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 17 - 29, 05.01.2017

Abstract

References

  • 1. Behar,C. (2003). Aşk Olmayınca Meşk Olmaz. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • 2. Behar.C. (2015). Osmanlı-Türk Musıkîsinin Kısa Tarihi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • 3. Bogdan, R. and Biklen, S.K., (1998). Qualitative Research for Education: An Introduction to Theory and Method. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • 4. Büyüköztürk,Ş. ve Çakmak, E. ve Akgün, Ö. ve Karadeniz, Ş. ve Demirel, F., (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • 5. Ekiz, D., (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • 6. Karasar, N., (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • 7. Metin, M., (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Pegem Akademi
  • 8. Özgen, İhsan. (2012). Avludaki Ses. İstanbul:Pan Yayıncılık.
  • 9. Patton, M.Q., (1990). Qualitative Evaluation And Research Methods. London:Sage Pub.
  • 10.Tura,Y.,(1988). Türk Musıkîsinin Mes’eleleri. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • 11.Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 12.Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

GÜNİZ Alkaç

FİLİZ Kaya This is me

Publication Date January 5, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Alkaç, G., & Kaya, F. (2017). YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ. Fine Arts, 12(1), 17-29. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186
AMA Alkaç G, Kaya F. YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. January 2017;12(1):17-29. doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186
Chicago Alkaç, GÜNİZ, and FİLİZ Kaya. “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts 12, no. 1 (January 2017): 17-29. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186.
EndNote Alkaç G, Kaya F (January 1, 2017) YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ. Fine Arts 12 1 17–29.
IEEE G. Alkaç and F. Kaya, “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ”, Fine Arts, vol. 12, no. 1, pp. 17–29, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186.
ISNAD Alkaç, GÜNİZ - Kaya, FİLİZ. “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts 12/1 (January 2017), 17-29. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186.
JAMA Alkaç G, Kaya F. YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. 2017;12:17–29.
MLA Alkaç, GÜNİZ and FİLİZ Kaya. “YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts, vol. 12, no. 1, 2017, pp. 17-29, doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.D0186.
Vancouver Alkaç G, Kaya F. YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ÇALGI EĞİTİMİNE KANUN VE KLASİK KEMENÇE ÖRNEKLEMİ İLE GENEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. 2017;12(1):17-29.