Research Article
BibTex RIS Cite

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ

Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 37 - 51, 05.01.2017

Abstract

Bu araştırmada, müzik öğretmenlerinin müzik dersinin
farklı boyutlarında çalgı kullanmalarının önemi hakkındaki düşüncelerinin
ortaya konması, kişisel olarak kullanmak üzere ihtiyaç duyduğu çalgı
özelliklerinin ve elektrogitar çalgısının bu ihtiyaçları karşılama durumunun
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler; müzik dersinin boyutları, müzik
öğretmeni çalgısının özellikleri, sınıf ortamı ve okulların fiziki koşulları
göz önünde bulundurularak uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından
geliştirilen anket ile toplanmıştır. Bunun yanında araştırmada problem durumunun
açıklığa kavuşturulması bakımından elektrogitar çalgısının gelişimi ve yapısal
olarak işlevselliği konusuna ilişkin literatür taraması yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve Niğde il merkezlerinde görev yapmakta
olan 49 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma bulguları doğrultusunda
öğretmenlerin müzik dersinin tüm boyutlarında çalgı kullanılması gerektiğini
düşündüğü, elektrogitarın bu boyutlar için müzik öğretmeni çalgısı olarak
işlevsel, sınıf ortamına ve okulların fiziki koşullarına oldukça uygun bir
çalgı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • • Buyurgan, S. ve U. Buyurgan, (2012). “Sanat Eğitimi ve Öğretimi”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • • Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • • Karasar, N., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • • Kıvrak, Y. (2003). Müzik Eğitimi Çalgılarımız, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • • Nalbantoğlu, H. Ü. (1995). “Çağdaş Yaşam ve Çağdaş Sanat Üzerine Heidegger’den Bir Dolanım”, Defter Dergisi, 8. Sayı.
  • • Öcek, C. (2012). Elektrogitar. Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • • Öcek, C. (2010). Elektrogitar Efektleri ve Amplifikatörler. Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • • Özay, S. (2013). “Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin sorunları (Gazi Üniversitesi örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğt. Bil. Enst., Ankara.
  • • Öztürk, H. (2004). Türkiye’de Gençlere Uygulanan Elektrogitar Öğretiminde Yapılan Genel Yaklaşımlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğt. Bil. Enst., Ankara.
  • • Piji, D. (2007). Müzik Öğretmeni Adaylarına Piyano İle Eşlik Alanında Yeterlik Algısı Ölçeği’nin Geliştirilmesi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26.Sayı
  • • Ratcliffe, A. (2008). Elektrogitar El Kitabı. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar E. (1999). İlköğretimde Müzik Öğretimi, Modül 9, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur.
  • • Uçan, A. (2005). “Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum”, Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • • Ünal, S. (1989). “Müzik Öğretimi Nasıl Geliştirilir” konulu panelden, Orta Öğretim Kurumlarında Müzik Eğitimi Ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı, 25-26 Mayıs 1989, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Ankara.
  • • Yönetken, H.B. (1950). “Müzik Eğitiminin Temeli”, der. Ahmet Say, Müzik Öğretimi Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
Year 2017, Volume: 12 Issue: 1, 37 - 51, 05.01.2017

Abstract

References

  • • Buyurgan, S. ve U. Buyurgan, (2012). “Sanat Eğitimi ve Öğretimi”, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
  • • Chapman, R. (1999). Bütün Yönleriyle Gitarlar. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
  • • Karasar, N., (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • • Kıvrak, Y. (2003). Müzik Eğitimi Çalgılarımız, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • • Nalbantoğlu, H. Ü. (1995). “Çağdaş Yaşam ve Çağdaş Sanat Üzerine Heidegger’den Bir Dolanım”, Defter Dergisi, 8. Sayı.
  • • Öcek, C. (2012). Elektrogitar. Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • • Öcek, C. (2010). Elektrogitar Efektleri ve Amplifikatörler. Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • • Özay, S. (2013). “Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin sorunları (Gazi Üniversitesi örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğt. Bil. Enst., Ankara.
  • • Öztürk, H. (2004). Türkiye’de Gençlere Uygulanan Elektrogitar Öğretiminde Yapılan Genel Yaklaşımlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğt. Bil. Enst., Ankara.
  • • Piji, D. (2007). Müzik Öğretmeni Adaylarına Piyano İle Eşlik Alanında Yeterlik Algısı Ölçeği’nin Geliştirilmesi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26.Sayı
  • • Ratcliffe, A. (2008). Elektrogitar El Kitabı. Alfa Yayınları, İstanbul.
  • • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar E. (1999). İlköğretimde Müzik Öğretimi, Modül 9, Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur.
  • • Uçan, A. (2005). “Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum”, Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • • Ünal, S. (1989). “Müzik Öğretimi Nasıl Geliştirilir” konulu panelden, Orta Öğretim Kurumlarında Müzik Eğitimi Ve Sorunları, Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı, 25-26 Mayıs 1989, Türk Eğitim Derneği Yayınları, Ankara.
  • • Yönetken, H.B. (1950). “Müzik Eğitiminin Temeli”, der. Ahmet Say, Müzik Öğretimi Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ayça Demirci Özay

SELÇUK Bilgin

Publication Date January 5, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Demirci Özay, A., & Bilgin, S. (2017). MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ. Fine Arts, 12(1), 37-51. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188
AMA Demirci Özay A, Bilgin S. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ. Fine Arts. January 2017;12(1):37-51. doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188
Chicago Demirci Özay, Ayça, and SELÇUK Bilgin. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ”. Fine Arts 12, no. 1 (January 2017): 37-51. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188.
EndNote Demirci Özay A, Bilgin S (January 1, 2017) MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ. Fine Arts 12 1 37–51.
IEEE A. Demirci Özay and S. Bilgin, “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ”, Fine Arts, vol. 12, no. 1, pp. 37–51, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188.
ISNAD Demirci Özay, Ayça - Bilgin, SELÇUK. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ”. Fine Arts 12/1 (January 2017), 37-51. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188.
JAMA Demirci Özay A, Bilgin S. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ. Fine Arts. 2017;12:37–51.
MLA Demirci Özay, Ayça and SELÇUK Bilgin. “MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ”. Fine Arts, vol. 12, no. 1, 2017, pp. 37-51, doi:10.12739/NWSA.2017.12.1.D0188.
Vancouver Demirci Özay A, Bilgin S. MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNDE KULLANILABİLİR ÇALGI ÖZELLİKLERİ VE MESLEKİ ÇALGI OLARAK ELEKTROGİTAR ÖNERİSİ. Fine Arts. 2017;12(1):37-51.