Bu çalışma, Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik
Öğretmenliği Anabilim Dallarında verilen viyolonsel derslerinde yaygın olarak
kullanılan Sebastian Lee, Op.113 metodunda yer alan ilk etüdün teknik ve
biçimsel olarak incelendiği betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli kullanılmıştır. Yapılan bu
çalışma ile bu alanda çalışan bireylere analitik bakış açısı kazandırmak ve
akılcı bir yaklaşımla çalışma süresini daha verimli hale getirmek
amaçlanmıştır. Araştırmada etüdün teknik
özellikleriyle gelişim açısından çalıcıya katkıları incelenmiştir. Yapılan
analiz sonucunda; Do Majör tonunda yazılmış toplam 71 ölçülük 1 nolu etüdün, A
B A1 üç bölmeli şarkı formunda yazıldığı, etüdün sol elde pozisyon geçişi,
parmak tutma, arpej çalma, vibrato, flogele geçişi, artikülasyon, sağ elde bağlı çalma, yayın eşit hızda ve
farklı hızda kullanımı, bütün yay kullanımı ve vurgu ve dinamikler konularında
gelişime katkı sağlayan bir etüt olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |