Araştırmanın genel amacı, klasik kemençe eğitiminde kullanılan saz
semailerinin III. hanelerinin icrasına yönelik alıştırmalar oluşturarak bu
alıştırmaların klasik kemençe eğitiminde uygulanabilirliğini sınamaktır.
Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öncelikle klasik kemençe
alanında uzman üç kişi ile birlikte uygulamada kullanılacak olan saz semaileri
belirlenmiş ve bu saz semailerinin III. hanelerine yönelik alıştırmalar
hazırlanmıştır. Sonrasında, araştırmada lisans 3. ve lisans 4. sınıflarda
öğrenim görmekte olan altı klasik kemençe öğrencisine, kontrol grupsuz ön
test-son test deney modeli uygulanmıştır. Öğrencilerin icradaki başarı
düzeylerini değerlendirme aşamasında, araştırmacı tarafından hazırlanan
Performans Dereceleme Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin yapmış oldukları
icralar, hazırlanan bu ölçeğe göre klasik kemençe alanında uzman üç öğretim
elemanı ile birlikte puanlanmıştır. Elde edilen veriler Wilcoxon işaretli
sıralar testi ile sınanmıştır. İstatistiksel bulgular, tablolar kullanılarak
yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; saz semailerinin III. hanelerinin
icrasında karşılaşılan başlıca güçlüklerin makam/çeşni geçişleri ve pozisyon
geçişlerinden kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.
Teknik Güçlükler Saz Semaisi Türk Müziği Eğitimi Klasik Kemençe Eğitimi Klasik Kemençe Eğitiminde Alıştırma Müzik
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 4 |