Araştırma, nitel bir
araştırma olup, veriler nitel yaklaşımın gerektirdiği bireysel görüşme, mülakat,
kaynak tarama ve görüşme formu uygulama yöntemleriyle toplanmıştır. Nitel veri
toplama teknikleri ile ele alınan bu araştırmada, müzik performansında dereceli
ölçme anahtarı kullanımına ilişkin görüşleri değerlendirebilmek amacı ile
çeşitli branşlardan 17 müzik öğretim elemanından oluşan örneklem grubuna
görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretim elemanları müziksel
performans sınavlarında öğrencinin performansını ölçmek için yazılı bir ölçme
aracından yararlanmaksızın nesnel ve istatistiksel bir ölçüm yapmanın “kısmen” mümkün olabileceğini
belirtmişlerdir. Dereceli ölçme aracı ile müziksel performans sınavlarında
öğrencinin performansının ölçümünün çok büyük oranda sistematik, güvenilir,
geçerli ve kullanışlı duruma getirilebileceği görüşündedirler. Ek olarak,
geliştirilecek böyle bir ölçme aracının yer aldığı bir sınav sisteminin düzenli
olarak kullanılması da büyük ölçüde önemli görülmektedir ve ayrıca söz konusu
özelliklerde bir ölçme aracının zamanı iyi kullanmak bakımından da büyük ölçüde
elverişli olacağı görüşünü paylaşmışlardır.
Müzik Müziksel Performans Dereceli Ölçme Aracı Performans Değerlendirme Ölçmede Nitelik Nicelik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 3 |