Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin “nota” kavramı ile ilgili
bilişsel yapılarını tespit etmektir. Çalışmada bu amaçla nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Bağımsız Kelime
İlişkilendirme Testi kullanılan araştırmada veriler içerik analizi yoluyla
çözümlenmiştir. Çalışmaya 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde İzmir İsa Bey İlköğretim
Okulu ile 8 Eylül İlköğretim okulunda 4. sınıfta eğitim gören 100 öğrenci
katılmıştır. Öğrencilerden “nota” ile ilgili 1
dakika içerisinde akıllarına gelen ilk beş cevap kelimeyi yazmaları ve ardından
bu kelimelerle ilgili bir cümle kurmaları istenmiştir. Elde edilen
veriler içerik analizine göre değerlendirilerek kategorilere ayrılmış ve bu
değerler frekans tabloları aracılığı ile sunulmuştur Analiz sonuçlarına göre, ilkokul öğrencilerinin “nota” ile
ilgili kavramsal yapılarında kelime ilişkilendirme testinden 10 kategori
belirlenerek frekans değerleri verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 4 |