Bu araştırma Facebook üzerinde kurulan müzik
eğitimi gruplarında ne tür paylaşımlar yapıldığının yanı sıra bu gruplara
ilişkin müzik öğretmenleri görüşlerinin neler olduğu sorusuna yanıt
aramaktadır. Facebook üzerinde kurulan müzik eğitimiyle ilgili grupların
özelliklerinin incelenerek öğretmenlerin bu gruplardan ne kadar faydalandığının
ortaya konulması amaçlanmıştır. Facebook’da “müzik” anahtar kelimesi ile arama
yapıldığında, müzik eğitimine ilişkin 17 gruba ulaşılmıştır. Bu araştırma nitel
bir araştırma olup, araştırma deseni ise durum çalışmasıdır. Bu araştırmada
toplanan veriler anket ve doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Elde
edilen verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Örneklemi
oluşturan üç Facebook paylaşım grubu incelendiğinde amaçlarının benzerlik
gösterdiği görülmektedir. Bu üç grupta müzik eğitimcilerinin kendi aralarında
yardımlaşmasına katkı sağladığı görülmektedir. Video paylaşımları
incelendiğinde en çok paylaşım konser videolarında yapılmıştır. Dokümanlara
baktığımızda ise plan ve programlara ait paylaşımlar en fazla yapılan
paylaşımlar olarak görülmektedir. 230 müzik eğitimcisine 10 soruluk bir anket
yapılmıştır. Sorulara verilen cevapların çoğunda bu paylaşım gruplarının müzik
eğitimcilerine katkı sağladığı verisine ulaşılmıştır.
This research is seeking answers to what kind of sharing is made in
music education groups established on Facebook, and what are the opinions of
music teachers about these groups. It is aimed to reveal how much the teachers
have benefited from these groups by examining the characteristics of groups
related to music education established on Facebook. When Facebook was searched
with the keyword "music", 17 groups of music education were reached.
This research is a qualitative research and research design is a case study.
Data collected in this study were obtained through questionnaire and document
review. Content analysis was used to analyze the obtained data. When examining
the three Facebook sharing groups that make up the sample, it appears that
their aims are similar. In these three groups, music educators seem to
contribute to helping each other. When video sharing is reviewed, it is most
often shared on concert videos. When we look at the documents, the sharing of
the plans and programs is seen as the most shared. A questionnaire was applied
to 230 music educators with 10 questions. Most of the answers to the questions
have reached the data that contributes to the music educators from these
sharing groups.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |