Dünya üzerindeki ülkeler
incelendiğinde, “gelişmiş ülkeler” ifadesinin, tüm dünyada gerçekleşen olay ve
olgular dikkate alınarak “gelişme” kavramı çerçevesinde; sadece ekonomi,
siyaset, sanayi gibi alanlar boyutunda değil, kültür ve sanat gibi hayatın bütününden
ayrılamayacak alanlar boyutunda da incelenmesini ve sorgulanmasını
gerektirmektedir. Kültür ve sanat bir toplumun tüm bireylerinin, çağdaş bakış
açıları kazanmalarını; insana, doğaya, dünyaya ve hayata karşı bir duruş
belirlemelerini sağlayan olgulardır. Bu doğrultuda, bu araştırmada yaşam
döngüsü içerisinde nasıl mutlu olacağını bilen ve yaşama nasıl bir katkı
verebileceğinin farkında olup bunun mücadelesi içerisinde olan insanlar
arasından bir kadın örneği ele alınmakta ve günümüzde reklam sektörü içerisinde
var olmaya çalışan tasarımcı ve sanatçılara örnek teşkil etmesi
amaçlanmaktadır. Mary Wells Lawrence’nin araştırma konusu olarak seçildiği bu
makalede; onun reklam endüstrisinde büyük bir yer edinmesini sağlayan kişiliği,
yaşamı, hayata ve mesleğine bakışı ile özgün reklam kampanyaları incelenmekte,
yorumlanmakta ve analiz edilmektedir.
Considering the countries of the world, the term “developed countries” requires analyzing and questioning within the scope of the “development” concept by taking into account events and
phenomena all over the world not only in terms of fields such as economy, politics or industry, but also in terms of fields that cannot be separated from entire life, such as culture and art.
Culture and art allow all the individuals of a society to gain modern perspectives and to build an attitude to life and the world. Accordingly, in this research, a woman among the people who know how to be happy in lifecycle and are aware of how to make a contribution to life and fight for it has been discussed. The objective of the research is to make her serve as a model for designers and artists struggling to survival in advertising industry today. This article in which Mary Wells Lawrence has been chosen as a research subject investigates, interprets and analyzes her personality which helps her to gain a great place in advertising industry, her life, her perspective on life and profession as well as her genuine advertising campaigns.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 2 |