Research Article
BibTex RIS Cite

YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ

Year 2019, Volume: 14 Issue: 2, 71 - 84, 16.04.2019

Abstract

ÖZET



İnternet,
bilişim ve iletişimin neredeyse tek adresi olurken  en çokta toplumun  yaşam biçiminde etkili olmuştur.



İnternetin
gelişimiyle insanlar yararlanacağı bilgiye hızlı erişmekte ve düşünce ve fikir
ve tasarımlarını çok hızlı biçimde paylaşabilme imkanı bulabilmektedir.



Bu
süreçteki gelişmeler, uygulamalar ve yeni fikirler, sürekli yeni bir medyanın
oluşumunu sağlamaktadır. Yeni medya, reklamcılık ve tanıtımın yanı sıra bilgiye
erişimin tek adresi haline gelmiştir. Yeni medyanın günümüzde en bilinen
örneği, toplumsal boyuttaki en büyük ortamı olan “Sosyal Medya”dır.



Yeni
medya, yüzlerce kanalıyla tasarımcıya, reklam tanıtım ve fikrini icra etme
olanağı sağlayan bir ortam sunmaktadır.



Bu
ortamda tasarımcı kendine yeni ufuklar seçebilmekte, birçok sınırları
aşabilmekte ve kendini dünyaya tanıtabilme imkanıda bulabilmektedir.



Bu
makale, Grafik Tasarım Eğitimi alan öğrencilerin, yeni medya olanaklarıyla
mesleki alan ilişkisine yönelik tutum ve yaklaşımlarını ölçmek amacıyla
hazırlanmıştır.



Öğrencilerin
bilişim dünyasıyla alan ilişkisi test edilmiştir.



Yeni
medya sektörünün sunduğu fırsat ve imkanlarına göre grafik tasarım eğitim
programlarının yeniden biçimlenmesi gerektiği sonucu ortaya çıkmıştır.



ABSTRACT

The internet has been nearly the single address of IT
and communication and most of all it has been effective on the life style of
the community.

Through the development of internet, people have been
able to access beneficial information rapidly and have been able to share their
thoughts, ideas and designs swiftly.

The developments, applications and new ideas during
this process have continuously enabled the creation of a new media. The new
media has become the single address of commercials, advertisements and
accessing information.

The well known example of new media nowadays is the
“social media” which is the largest medium in terms of social scale.

The new media provides 
an environment for the designers 
to carry out advertising promotion and their idea through hundreds of
channels.

In this environment, the designers can choose new
horizons, exceed the limits  and find the
opportunity to introduce themselves to the world.

This article has been prepared to measure the
attitudes and behaviours of the students who studied “Graphic Design Training”
, professional field- oriented with New Media opportunities.

He professional field has been tested of the students
with the Informtaion technology.



















It is ensued 
that “Graphic Design Education Programms” have to be re-formed according
to the opportunities which are provided by the new media sector.

References

  • Dikener ,O .(2010) . İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı, Konya: Aybil Yayıncılık.
  • Karaçor S (2007). Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya
  • Kırık, A.M., Karakuş, (2013) Sosyal Medya ve İnternet Teknolojisi ile Yöndeşen Televizyon Yayıncılığı: Sosyal Tv
  • Lievrouw, A. Leah (2011). Alternative and Activist New Media. Polity, Cambridge: Polity Press
  • M.K.AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology 2013 Spring/Bahar – Cilt/Vol: 4 - Sayı/Num: 12 DOI: 10.5824/1309‐1581.2013.2.003.x
  • Mc Luhan, Marshall ve Fiore, Quentin (1967). The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. Corte Madera.CA.: Gingko.
  • Sarı, H. (2011 ) Sosyal Medya ve Uygulamarının On-Line Halkla İlişkiler Açısından Değerlendirilmesi Yayınlanmış Doktora Tezi
  • Sayımer, İ.(2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Weinberg, T. (2009 ). The New Community Rules: Marketing On The Social Rules, USA: O’Reilly Media
  • Yanık, A. (2016).Yeni Medya Nedir Ne değildir?, Journal of International Social Research . Aug2016, Vol. 9 Issue 45, p898-910. 13p.
  • http://badbaz.com/sosyal-medyanin-tarihi/ (03.01. 2019)
  • https://etud.com/teknolojinin-bize-kazandirdiklari/ (01.01.2019)
  • https://newmediadl.cas.msu.edu/homework/1116/1080988 (02.02.2019)
  • https://www.seokursu.com.tr/sosyal-medya-siteleri/(11.12.2018)
  • https://www.wired.com/2014/11/eniac-unearthed/ (28.12.2018)
Year 2019, Volume: 14 Issue: 2, 71 - 84, 16.04.2019

Abstract

References

  • Dikener ,O .(2010) . İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı, Konya: Aybil Yayıncılık.
  • Karaçor S (2007). Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya
  • Kırık, A.M., Karakuş, (2013) Sosyal Medya ve İnternet Teknolojisi ile Yöndeşen Televizyon Yayıncılığı: Sosyal Tv
  • Lievrouw, A. Leah (2011). Alternative and Activist New Media. Polity, Cambridge: Polity Press
  • M.K.AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology 2013 Spring/Bahar – Cilt/Vol: 4 - Sayı/Num: 12 DOI: 10.5824/1309‐1581.2013.2.003.x
  • Mc Luhan, Marshall ve Fiore, Quentin (1967). The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. Corte Madera.CA.: Gingko.
  • Sarı, H. (2011 ) Sosyal Medya ve Uygulamarının On-Line Halkla İlişkiler Açısından Değerlendirilmesi Yayınlanmış Doktora Tezi
  • Sayımer, İ.(2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Weinberg, T. (2009 ). The New Community Rules: Marketing On The Social Rules, USA: O’Reilly Media
  • Yanık, A. (2016).Yeni Medya Nedir Ne değildir?, Journal of International Social Research . Aug2016, Vol. 9 Issue 45, p898-910. 13p.
  • http://badbaz.com/sosyal-medyanin-tarihi/ (03.01. 2019)
  • https://etud.com/teknolojinin-bize-kazandirdiklari/ (01.01.2019)
  • https://newmediadl.cas.msu.edu/homework/1116/1080988 (02.02.2019)
  • https://www.seokursu.com.tr/sosyal-medya-siteleri/(11.12.2018)
  • https://www.wired.com/2014/11/eniac-unearthed/ (28.12.2018)
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Abbas Ketizmen 0000-0001-5701-1710

Publication Date April 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Ketizmen, A. (2019). YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ. Fine Arts, 14(2), 71-84.
AMA Ketizmen A. YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ. Fine Arts. April 2019;14(2):71-84.
Chicago Ketizmen, Abbas. “YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ”. Fine Arts 14, no. 2 (April 2019): 71-84.
EndNote Ketizmen A (April 1, 2019) YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ. Fine Arts 14 2 71–84.
IEEE A. Ketizmen, “YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ”, Fine Arts, vol. 14, no. 2, pp. 71–84, 2019.
ISNAD Ketizmen, Abbas. “YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ”. Fine Arts 14/2 (April 2019), 71-84.
JAMA Ketizmen A. YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ. Fine Arts. 2019;14:71–84.
MLA Ketizmen, Abbas. “YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ”. Fine Arts, vol. 14, no. 2, 2019, pp. 71-84.
Vancouver Ketizmen A. YENİ MEDYA VE GRAFİK EĞİTİMİNDE ÖNEMİ. Fine Arts. 2019;14(2):71-84.