Research Article
BibTex RIS Cite

Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı

Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 52 - 70, 31.01.2020

Abstract

“Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun
Kullanımı” başlıklı bu
çalışmada; kil animasyon tekniğinin televizyon
reklamlarında etkili bir araç olduğu düşüncesiyle konu ele alınmış, kil
animasyon tekniğinin olumlu ve olumsuz y
önleri irdelenmiş, yapım
sürecinde karşılaşılan zorluklara değinilmiş ve çözüm
önerilerinde
bulunulmuştur.
Bu çalışmasının, reklam sektöründe kil
animasyon kullanımını yaygınlaştıracağı ve ileride yapılacak diğer
araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. 

References

  • [1] Akyol, M., (2004). Gelişen Televizyon ve Sinema Teknolojilerinin Televizyon Reklam Filmi Yapım Sürecinde Kullanımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [2] Beaver, F., (Editör) (1994). Clay Animation: American Highlights 1908 to the Present (Twayne's Filmmakers Series). New York: Twayne Publishers.
  • [3] Bilis, P.Ö., (2014). Rol Modelleri ve Toplumsal Değerler Açısından “Uçaklar” Adlı Animasyon Filmi Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 8(3):201-227.
  • [4] Böcek, S., (2001). Üç Boyutlu Animasyon Teknikleri ve Uygulama Alanları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [5] Callcott, M.F. and Lee, W., (1994). A Content Analysis of Animation and Animated Spokes-Characters in Television Commercials, Journal of Advertising, XXIII (4):1-13.
  • [6] Can, A., (1995). Okulöncesi Çocuklara Yönelik Televizyon Programları İçinde Çizgi Filmlerin Çocukların Gelişimine ve İletişimine Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [7] Demirkol, P., (2013). Televizyon Çocuk Programlarında Yer Alan Müziklerin Müzik Dersi Öğretim Programı Genel ve Özel Amaçları Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [8] Eagleman, D., (2014). Beynin Gizli Hayatı. (Çev. Zeynep Arık Tozar). İstanbul: Domingo Yayınları (Eserin orjinali 2011’de yayımlandı).
  • [9] Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık (Birinci Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • [10] Frierson, M., (1993). The Invention of Plasticine and The Use of Clay in Early Motion Pictures, Film History, 5(2):142-157.
  • [11] Furniss, M., (2013). Animasyon’un Kutsal Kitabı “Flipbooks’tan Flash’a Animasyon Hakkında Bilmek İstediğiniz Her Şey”. (Çev. Semih Çelenk ve Nurdan Cihanşümül Maral). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları (Eserin orijinali 2008’de yayımlandı).
  • [12] Gürsaç, Y., (1993). Üç Boyutlu Bilgisayarlı Animasyon ve Yaratıcılık İlişkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [13] İnanç, A.E., (2010). Animasyon Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarılarına ve Akılda Tutma Düzeylerine Etkisi: 6, 7 ve 8. Sınıflar Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [14] Jin, C.H., (2006). Animated Commercials’ Effects on Low-Effort Routes to Persuasion: Classical Conditioning Approach, University of Florida.
  • [15] Kahraman, A.D., (2013). Canlandırmanın (Animasyonun) Öğrenci Başarılarına ve Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [16] Kartal, A., (2010). Karışık Teknik Animasyon Sineması ve Malfunction Uygulama Filminde Mizansen (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [17] Lord, P. and Sibley, B., (2015). Cracking Animation: The Aardman Book of 3-D Animation. London: Thames & Hudson Ltd.
  • [18] McDonough, J. and Egolf, K., (Ed.). (2002). The Advertising Age Encyclopedia of Advertising (First Edition). New York: Taylor & Francis.
  • [19] Okay, A., (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • [20] Tayfur, G., (2013). Reklamcılık (Beşinci Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • [21] Topsümer, F. ve Elden, M., (2016). Reklamcılık (Kavramlar, Kararlar, Kurumlar) (On Beşinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [22] Yıldız, M.B., (2005). Animasyon Amaçlı Kukla (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [23] Yolcu, E., (2003). Amerika, Singapur ve Türkiye’de Televizyon Reklamcılığı: Karşılaştırmalı İçerik Analizi, İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi, 535-544.
  • [24] https://vimeo.com/282165741. Erişim Tarihi: 02 Şubat 2019.
  • [25] https://www.cartoonbrew.com/feature-film/california-raisins-set-for-comeback-in-live-actioncg-feature-exclusive-110510.html. Erişim Tarihi: 08 Temmuz 2019.
  • [26] https://www.youtube.com/watch?v=ZViEmNeBVEw. Erişim Tarihi: 15 Mart 2019.
  • [27] https://www.youtube.com/watch?v=Xw7l3dvKTNU. Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2019.
  • [28] https://www.aardman.com/work/day-and-night/. Erişim Tarihi: 22 Ekim 2019.
  • [29] https://www.youtube.com/watch?v=J69llfgaNi4. Erişim Tarihi: 26 Eylül 2019.
  • [30] https://trendbite.tistory.com/m/1202. Erişim Tarihi: 03 Temmuz 2019.
  • [31] https://www.aardman.com/work/high-flying/. Erişim Tarihi: 05 Ocak 2019.
  • [32] https://vimeo.com/33677646. Erişim Tarihi: 10 Aralık 2019.
  • [33] https://www.aardman.com/work/holidays-at-home-are-great/. Erişim Tarihi: 11 Nisan 2019.
  • [34] http://www.tomateloenserio.es/presentacion. Erişim Tarihi: 16 Ekim 2019.
Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 52 - 70, 31.01.2020

Abstract

References

  • [1] Akyol, M., (2004). Gelişen Televizyon ve Sinema Teknolojilerinin Televizyon Reklam Filmi Yapım Sürecinde Kullanımı (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [2] Beaver, F., (Editör) (1994). Clay Animation: American Highlights 1908 to the Present (Twayne's Filmmakers Series). New York: Twayne Publishers.
  • [3] Bilis, P.Ö., (2014). Rol Modelleri ve Toplumsal Değerler Açısından “Uçaklar” Adlı Animasyon Filmi Üzerine Bir İnceleme. Selçuk İletişim, 8(3):201-227.
  • [4] Böcek, S., (2001). Üç Boyutlu Animasyon Teknikleri ve Uygulama Alanları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [5] Callcott, M.F. and Lee, W., (1994). A Content Analysis of Animation and Animated Spokes-Characters in Television Commercials, Journal of Advertising, XXIII (4):1-13.
  • [6] Can, A., (1995). Okulöncesi Çocuklara Yönelik Televizyon Programları İçinde Çizgi Filmlerin Çocukların Gelişimine ve İletişimine Etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [7] Demirkol, P., (2013). Televizyon Çocuk Programlarında Yer Alan Müziklerin Müzik Dersi Öğretim Programı Genel ve Özel Amaçları Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [8] Eagleman, D., (2014). Beynin Gizli Hayatı. (Çev. Zeynep Arık Tozar). İstanbul: Domingo Yayınları (Eserin orjinali 2011’de yayımlandı).
  • [9] Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık (Birinci Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • [10] Frierson, M., (1993). The Invention of Plasticine and The Use of Clay in Early Motion Pictures, Film History, 5(2):142-157.
  • [11] Furniss, M., (2013). Animasyon’un Kutsal Kitabı “Flipbooks’tan Flash’a Animasyon Hakkında Bilmek İstediğiniz Her Şey”. (Çev. Semih Çelenk ve Nurdan Cihanşümül Maral). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları (Eserin orijinali 2008’de yayımlandı).
  • [12] Gürsaç, Y., (1993). Üç Boyutlu Bilgisayarlı Animasyon ve Yaratıcılık İlişkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [13] İnanç, A.E., (2010). Animasyon Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarılarına ve Akılda Tutma Düzeylerine Etkisi: 6, 7 ve 8. Sınıflar Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • [14] Jin, C.H., (2006). Animated Commercials’ Effects on Low-Effort Routes to Persuasion: Classical Conditioning Approach, University of Florida.
  • [15] Kahraman, A.D., (2013). Canlandırmanın (Animasyonun) Öğrenci Başarılarına ve Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [16] Kartal, A., (2010). Karışık Teknik Animasyon Sineması ve Malfunction Uygulama Filminde Mizansen (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [17] Lord, P. and Sibley, B., (2015). Cracking Animation: The Aardman Book of 3-D Animation. London: Thames & Hudson Ltd.
  • [18] McDonough, J. and Egolf, K., (Ed.). (2002). The Advertising Age Encyclopedia of Advertising (First Edition). New York: Taylor & Francis.
  • [19] Okay, A., (2009). Kurumsal Reklamcılık. İstanbul: Derin Yayınları.
  • [20] Tayfur, G., (2013). Reklamcılık (Beşinci Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • [21] Topsümer, F. ve Elden, M., (2016). Reklamcılık (Kavramlar, Kararlar, Kurumlar) (On Beşinci Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • [22] Yıldız, M.B., (2005). Animasyon Amaçlı Kukla (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [23] Yolcu, E., (2003). Amerika, Singapur ve Türkiye’de Televizyon Reklamcılığı: Karşılaştırmalı İçerik Analizi, İstanbul İletişim Fakültesi Dergisi, 535-544.
  • [24] https://vimeo.com/282165741. Erişim Tarihi: 02 Şubat 2019.
  • [25] https://www.cartoonbrew.com/feature-film/california-raisins-set-for-comeback-in-live-actioncg-feature-exclusive-110510.html. Erişim Tarihi: 08 Temmuz 2019.
  • [26] https://www.youtube.com/watch?v=ZViEmNeBVEw. Erişim Tarihi: 15 Mart 2019.
  • [27] https://www.youtube.com/watch?v=Xw7l3dvKTNU. Erişim Tarihi: 02 Mayıs 2019.
  • [28] https://www.aardman.com/work/day-and-night/. Erişim Tarihi: 22 Ekim 2019.
  • [29] https://www.youtube.com/watch?v=J69llfgaNi4. Erişim Tarihi: 26 Eylül 2019.
  • [30] https://trendbite.tistory.com/m/1202. Erişim Tarihi: 03 Temmuz 2019.
  • [31] https://www.aardman.com/work/high-flying/. Erişim Tarihi: 05 Ocak 2019.
  • [32] https://vimeo.com/33677646. Erişim Tarihi: 10 Aralık 2019.
  • [33] https://www.aardman.com/work/holidays-at-home-are-great/. Erişim Tarihi: 11 Nisan 2019.
  • [34] http://www.tomateloenserio.es/presentacion. Erişim Tarihi: 16 Ekim 2019.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gamze Arslan 0000-0002-5035-9906

Armağan Gökçearslan 0000-0002-7206-7779

Publication Date January 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Arslan, G., & Gökçearslan, A. (2020). Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı. Fine Arts, 15(1), 52-70.
AMA Arslan G, Gökçearslan A. Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı. Fine Arts. January 2020;15(1):52-70.
Chicago Arslan, Gamze, and Armağan Gökçearslan. “Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı”. Fine Arts 15, no. 1 (January 2020): 52-70.
EndNote Arslan G, Gökçearslan A (January 1, 2020) Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı. Fine Arts 15 1 52–70.
IEEE G. Arslan and A. Gökçearslan, “Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı”, Fine Arts, vol. 15, no. 1, pp. 52–70, 2020.
ISNAD Arslan, Gamze - Gökçearslan, Armağan. “Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı”. Fine Arts 15/1 (January 2020), 52-70.
JAMA Arslan G, Gökçearslan A. Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı. Fine Arts. 2020;15:52–70.
MLA Arslan, Gamze and Armağan Gökçearslan. “Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı”. Fine Arts, vol. 15, no. 1, 2020, pp. 52-70.
Vancouver Arslan G, Gökçearslan A. Televizyon Reklamlarında Kil Animasyonun Kullanımı. Fine Arts. 2020;15(1):52-70.