Review
BibTex RIS Cite

Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi

Year 2020, Volume: 15 Issue: 2, 116 - 126, 24.04.2020

Abstract

          Günümüzde iletişim teknolojilerinin geldiği son nokta olan internet kullanımı ve bununla birlikte mobil cihazların yaygınlaşarak yeni medya mecralarının oluşturulması kitap formatlarında da köklü değişiklikler getirmiştir. Bilginin sözcükler ve en fazla resimlerle zenginleştirildiği geleneksel basılı kitapların yerini; kullanıcıya yönelik etkileşimli arayüzü sayesinde video, animasyon, simülasyon, ses ve hipermetinler gibi çoklu ortam (multimedia) öğelerinin kullanıldığı daha gelişmiş dijital kitaplar almaya başlamıştır. Bir çoklu ortam öğesi olarak dijital kitaplarda kullanılacak animasyonların belirli ilkeler çerçevesinde tasarlanması, öğrenciler tarafından kavramların ve konuların zihinsel temsillerinin oluşturularak daha hızlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Tasarım tabanlı öğrenme yöntemiyle yapılan bu çalışma ile çoklu ortam ve animasyon kavramları incelenerek, öğrenme süreçlerine katkı sağlaması için eğitsel animasyonların tasarımında göz ardı edilmemesi gereken birtakım ilkeler paylaşılmıştır. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuçlar irdelenerek önerilerde bulunulmuştur.

References

  • [1] Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z.A., (2011). Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 1(1):19-35.
  • [2] Vaughan, T., (2011). Multimedia: Making It Work. New York: McGraw&Hill.
  • [3] Mayer, R.E., (2009). Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • [4] Bedir Erişti, S.D., (2018). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Ankara: Pegem.
  • [5] Galitz, W.O., (2007). The Essential Guide to User Interface Design. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • [6] Dursun, Ö.Ö., (2017). Çoklu Ortam İçeriklerinin Tasarımı. Ö.Ö. Dursun, H.F. Odabaşı içinde, Çoklu Ortam Tasarımı (ss:139-159). Ankara: Pegem Akademi.
  • [7] Arapoğlu, F., (2012). Yeni Bir İfade Olasılığı: Güncel Sanatta Video’nun Radikal Dili. D. Yengin İçinde, Yeni Medya ve ... (s. 226-235). İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • [8] Schueffel, P., (2017). The Concise Fintech Compendium. Freiburg: School of Management Fribourg.
  • [9] https://rubygarage.org/blog/augmented-reality-in-education-and-training. Erişim Tarihi: 21 Aralık 2019.
  • [10] Cotton, B. ve Oliver, R., (1997). Siberuzay Sözlüğü. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • [11] Şenler, F., (2005). Animasyon Tarihi, Teknikleri ve Türkiye'deki Yansımaları. Türkiyat Araştırmaları, 1(3):99-114.
  • [12] Akören, A.N., (2018). Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim, 1(2):124-140.
  • [13] https://www.youtube.com/watch?v=D_C3SFkfUxQ. 64. Saniye. Erişim Tarihi: 02 Ocak 2020.
  • [14] https://vimeo.com/259658170. Erişim Tarihi: 12 Ocak 2020.
  • [15] Rieber, L.P., (1990). Using Computer Animated Graphics in Science Instruction with Children. Journal of Educational Psychology, 82(1):135–140.
  • [16] Liu, C. and Elms, P., (2019). Animating Student Engagement: The Impacts of Cartoon Instructional Videos on Learning Experience. Research in Learning Technology (27).
  • [17] Shreesha, M. and Tyagi, S.K., (2016). Does Animation Facilitate Better Learning in Primary Education? A Comparative Study of Three Different Subjects. Creative Education (7):1800-1809.
Year 2020, Volume: 15 Issue: 2, 116 - 126, 24.04.2020

Abstract

References

  • [1] Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z.A., (2011). Tasarım Tabanlı Araştırma ve Öğrenme Ortamlarının Tasarımı ve Geliştirilmesinde Kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 1(1):19-35.
  • [2] Vaughan, T., (2011). Multimedia: Making It Work. New York: McGraw&Hill.
  • [3] Mayer, R.E., (2009). Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • [4] Bedir Erişti, S.D., (2018). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Ankara: Pegem.
  • [5] Galitz, W.O., (2007). The Essential Guide to User Interface Design. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • [6] Dursun, Ö.Ö., (2017). Çoklu Ortam İçeriklerinin Tasarımı. Ö.Ö. Dursun, H.F. Odabaşı içinde, Çoklu Ortam Tasarımı (ss:139-159). Ankara: Pegem Akademi.
  • [7] Arapoğlu, F., (2012). Yeni Bir İfade Olasılığı: Güncel Sanatta Video’nun Radikal Dili. D. Yengin İçinde, Yeni Medya ve ... (s. 226-235). İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • [8] Schueffel, P., (2017). The Concise Fintech Compendium. Freiburg: School of Management Fribourg.
  • [9] https://rubygarage.org/blog/augmented-reality-in-education-and-training. Erişim Tarihi: 21 Aralık 2019.
  • [10] Cotton, B. ve Oliver, R., (1997). Siberuzay Sözlüğü. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • [11] Şenler, F., (2005). Animasyon Tarihi, Teknikleri ve Türkiye'deki Yansımaları. Türkiyat Araştırmaları, 1(3):99-114.
  • [12] Akören, A.N., (2018). Çizgi Film ve Animasyon Eğitiminde Son Eğilimler. Etkileşim, 1(2):124-140.
  • [13] https://www.youtube.com/watch?v=D_C3SFkfUxQ. 64. Saniye. Erişim Tarihi: 02 Ocak 2020.
  • [14] https://vimeo.com/259658170. Erişim Tarihi: 12 Ocak 2020.
  • [15] Rieber, L.P., (1990). Using Computer Animated Graphics in Science Instruction with Children. Journal of Educational Psychology, 82(1):135–140.
  • [16] Liu, C. and Elms, P., (2019). Animating Student Engagement: The Impacts of Cartoon Instructional Videos on Learning Experience. Research in Learning Technology (27).
  • [17] Shreesha, M. and Tyagi, S.K., (2016). Does Animation Facilitate Better Learning in Primary Education? A Comparative Study of Three Different Subjects. Creative Education (7):1800-1809.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Samed Sakman 0000-0002-9454-4898

Publication Date April 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Sakman, S. (2020). Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi. Fine Arts, 15(2), 116-126.
AMA Sakman S. Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi. Fine Arts. April 2020;15(2):116-126.
Chicago Sakman, Samed. “Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi”. Fine Arts 15, no. 2 (April 2020): 116-26.
EndNote Sakman S (April 1, 2020) Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi. Fine Arts 15 2 116–126.
IEEE S. Sakman, “Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi”, Fine Arts, vol. 15, no. 2, pp. 116–126, 2020.
ISNAD Sakman, Samed. “Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi”. Fine Arts 15/2 (April 2020), 116-126.
JAMA Sakman S. Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi. Fine Arts. 2020;15:116–126.
MLA Sakman, Samed. “Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi”. Fine Arts, vol. 15, no. 2, 2020, pp. 116-2.
Vancouver Sakman S. Animasyon Teknikleriyle Çoklu Ortam Öğrenme Materyallerinin Zenginleştirilmesi. Fine Arts. 2020;15(2):116-2.