Abstract
Günümüzde iletişim teknolojilerinin geldiği son nokta olan internet kullanımı ve bununla birlikte mobil cihazların yaygınlaşarak yeni medya mecralarının oluşturulması kitap formatlarında da köklü değişiklikler getirmiştir. Bilginin sözcükler ve en fazla resimlerle zenginleştirildiği geleneksel basılı kitapların yerini; kullanıcıya yönelik etkileşimli arayüzü sayesinde video, animasyon, simülasyon, ses ve hipermetinler gibi çoklu ortam (multimedia) öğelerinin kullanıldığı daha gelişmiş dijital kitaplar almaya başlamıştır. Bir çoklu ortam öğesi olarak dijital kitaplarda kullanılacak animasyonların belirli ilkeler çerçevesinde tasarlanması, öğrenciler tarafından kavramların ve konuların zihinsel temsillerinin oluşturularak daha hızlı ve kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır. Tasarım tabanlı öğrenme yöntemiyle yapılan bu çalışma ile çoklu ortam ve animasyon kavramları incelenerek, öğrenme süreçlerine katkı sağlaması için eğitsel animasyonların tasarımında göz ardı edilmemesi gereken birtakım ilkeler paylaşılmıştır. Bu bağlamda ortaya çıkan sonuçlar irdelenerek önerilerde bulunulmuştur.