Abstract
Bu araştırmada, alanında uzman piyano eğitimcilerinin 4-6 yaş çocukların piyano eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, 11 piyano eğitimcisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada, veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Piyano eğitimcileri ile yapılan görüşmelerin ses ve görüntü kayıtları incelenmiş, nitel bilgiler elde edilmiş ve görüşme formuna aktarılmıştır. Veriler, ayrıca frekans ve yüzdelik dağılımları belirlenip tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, alanında uzman piyano eğitimcilerinin büyük bir kısmı çocukların piyano eğitimine başlamaları için en uygun yaşın 4-6 yaş olduğunu, her metodun güçlü ve zayıf yönleri olması nedeniyle birden çok piyano metodundan yararlandıklarını, başlangıç piyano çalma tekniği olarak non legato tekniğini uygun bulduklarını, gam öğretimine her elin parmak numaralarının aynı olması sebebi ile, ters açılım yöntemiyle do majör gamından başladıklarını; çocuklara yönelik parçalarda deşifre yöntemi olarak aynı anda çift el deşifre yöntemini daha etkili bulduklarını, sahne performansının çocukların motivasyonunu olumlu etkilediğini ve piyano eğitiminin devamlılığı açısından çok önemli olduğu görüşlerini belirtmişlerdir.