Research Article
BibTex RIS Cite

4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri

Year 2020, Volume: 15 Issue: 2, 127 - 153, 24.04.2020

Abstract

            Bu araştırmada, alanında uzman piyano eğitimcilerinin 4-6 yaş çocukların piyano eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, 11 piyano eğitimcisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada, veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Piyano eğitimcileri ile yapılan görüşmelerin ses ve görüntü kayıtları incelenmiş, nitel bilgiler elde edilmiş ve görüşme formuna aktarılmıştır. Veriler, ayrıca frekans ve yüzdelik dağılımları belirlenip tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, alanında uzman piyano eğitimcilerinin büyük bir kısmı çocukların piyano eğitimine başlamaları için en uygun yaşın 4-6 yaş olduğunu, her metodun güçlü ve zayıf yönleri olması nedeniyle birden çok piyano metodundan yararlandıklarını, başlangıç piyano çalma tekniği olarak non legato tekniğini uygun bulduklarını, gam öğretimine her elin parmak numaralarının aynı olması sebebi ile, ters açılım yöntemiyle do majör gamından başladıklarını; çocuklara yönelik parçalarda deşifre yöntemi olarak aynı anda çift el deşifre yöntemini daha etkili bulduklarını, sahne performansının çocukların motivasyonunu olumlu etkilediğini ve piyano eğitiminin devamlılığı açısından çok önemli olduğu görüşlerini belirtmişlerdir.

References

  • [1] Aaron, M., (1945). Michael Aaron Piano Course. Miami: Mills Music.
  • [2] Agay, D., (1981). Teaching Piano. New York: York Town Music Press.
  • [3] Agay, D., (1992). Learning To Play Piano Book 1-Getting Started. Yorktown: Music Sales America.
  • [4] Aigner-Monarth, E., Zabner, A., Singer, E. ve Krebs, G.M., (2012). Piyano Jimnastiği. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • [5] Ayyıldız, Ö., (2019). Çalgı Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme ile Performans Kaygı Düzeyi Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [6] Babacan, E., (2014). Aday Müzik Öğretmenlerinin Piyano Eğitimi Sürecindeki Bireysel Çalışma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1):1-16.
  • [7] Bastien, J., (1997). Bastien Piano Basics: Primer Level. California: Neil A.Kjos Music Company.
  • [8] Beringer, O., (1906). A Complete Pianoforte Tutor, Practical and Theoretical, Bosworth& Co.
  • [9] Beyer, F., (2010). Beyer: Preparatory School, Op.101. Leipzig: Edition Peters.
  • [10] Burkard, A., (2016). Burkard Piyano Metodu. (Durak Y., Ed.) Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • [11] Burkholder, J.P., Grout, D.J., and Palisca, C.V., (2014). A History of Western Music. New York: W.W. Norton & Company.
  • [12] Burnam, E.M., (1995). A Dozen A Day. Florence: The Willis Music Company.
  • [13] Burova, M. and Janzurova, Z., (2014). Nova Klavirni Skola. Prag: Schott Music.
  • [14] Coats, S., (2006). Thinking As You Play. In, Bloomington: Indiana University Press.
  • [15] Colwell, R.J. and Goolsby, T.W., (2002). The Teaching of İnstrumental Music, Third Edition. NJ, Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • [16] Czerny, C., (1921) Il Prımo Maestro Dı Pıanoforte 100 Studı Gıornalıerı Op. 599. ISMN M-41-80299-9 ( Ricordi, Ed.), Milano, İtaly.
  • [17] Çilesiz, S., (2011). A Phenomenological Approach to Experiences With Technology: Current State, Promise, and Future Directions For Research. Educational Technology Research and Development, 59(4):487-510.
  • [18] Çimen, G., (1995). Piyano Metodlarına Genel Bakış. Orkestra Dergisi, 258.
  • [19] Demirova, G.Y., (2008). Piyano Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Dikkat Toplama Yetisine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [20] Ekinci, H., (1998). Piyano Eğitimine Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Başlayan Öğrencilerin 1. Yıl Piyano Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [21] Ekinci, H., (2016). Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2):52-64.
  • [22] Emen, D., (2001). Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Başlangıç Piyano Öğretiminde Uygulanan Yöntem ve Tekniklerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [23] Emonts, F., (2013). Avrupa Piyano Metodu. (B. Gültek, (Ed.) Ankara: Epilog Yayınları.
  • [24] Ercan, N., (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • [25] Gasımova, T., (2010). Piyano Öğrenme ve Öğretme Teknikleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (25):99-106.
  • [26] Gültek, B., (2017). Piyano Nasıl Öğretilir? “Piyano Pedagojisinde Uzmanlık”. (Cilt II). Ankara: Epilog Yayıncılık.
  • [27] Işıkdemir, T., (2019). 5-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Eğitimci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [28] Karasar, N., (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [29] Kocatürk, A., (2010). Piyano Çalma Teknikleri. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [30] Mamaç, S., (2018). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Gam Çalışma Durumlarının İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 13 (19), 1261-1272.
  • [31] Matthay, T., (1932). The Visible & Invisible in Pianoforte Technique. Oxford, UK: Oxford University Press. Mcgraw-Hill Professional Publishing.
  • [32] Mertoğlu, E., (2002). Okul Öncesi Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Grubundaki Çocukların Ritim Algılamalarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [33] Nikolayev, A., Natanson, V., and Roştina L., (1999), Skola İgrıy Na Fortepiyano. (Nikolaev A.(Ed.), Moskva: Muzıyka.
  • [34] O'brien, E. ve Miles, J.C., (2008). İlk Piyano Kitabım. Ankara: Epilog.
  • [35] Onuray Eğilmez, H., (2013). Soli ve Fadi İle Piyano Öğreniyorum. Ankara: Alfa Akademi.
  • [36] Öztürk, A., (2017). Yeni Başlayanlar İçin Piyano Öğreniyorum. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • [37] Özerdem, D.M. ve Yıldız, G., (2018). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Sanat Kursu Merkezlerinde Piyano Eğitimi Veren Müzik Öğretmenlerinin 5-6 Yaş Grubu Çocukların Piyano Eğitimine İlişkin Görüşleri. 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • [38] Özmenteş, S., (2013). Çalgı Eğitiminde Öğrenci Motivasyonu ve Performans Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, (2):320-331.
  • [39] Özyazıcı, F., (2019). Piyano Eğitiminin İlk Beş Yılı İçin; Seçilmiş Repertuvar ve Metodlar Işığında Uygulanabilecek Pedagojik Yöntemler. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [40] Palmer, W.A., Manus, M., and Lethco, A.W., (2002). Alfred's Basic Piano Library. USA: Alfred Publishing.
  • [41] Pamir, L., (1983). Çağdaş Piyano Eğitimi. Türkiye: Beyaz Köşk Yayıncılık.
  • [42] Rhoodie, H.S., (2005). Piano Tuition for The Beginner: The Structuring and Teaching of The Basic Movements in The Piano Playing. Unplublished Performing Arts Thesis. South Africa: University Of Pretoria Faculty Humanity Sciences.
  • [43] Schaum, J.W., (1996). Schaum Piano Course A-The Red Book. USA: Alfred Publish
  • [44] Suzuki, S., (2008). Suzuki Piano School Volume 1.USA: Alfred Publishing Co.
  • [45] Şen, S.B., (1999). Piyano Tekniğinin Biyomekanik Temeli. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • [46] Taylor, K., (1981) Principles of Piano Technique And İnterpretation: Novello.
  • [47] Thompson, J., (1955). John Thompson's Easiest Piano Course. Kentucky: The Willis Music Company.
  • [48] Tufan, E. ve Tufan, S., (2014). Piyano Metodu. Ankara: Evrensel Müzik ve Yayınevi.
  • [49] Urfioğlu, A., (1989). Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • [50] Willig, C., (2013). Introducing Qualitative Research in Psychology. UK: Mcgraw-Hill Education.
  • [51] Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2020, Volume: 15 Issue: 2, 127 - 153, 24.04.2020

Abstract

References

  • [1] Aaron, M., (1945). Michael Aaron Piano Course. Miami: Mills Music.
  • [2] Agay, D., (1981). Teaching Piano. New York: York Town Music Press.
  • [3] Agay, D., (1992). Learning To Play Piano Book 1-Getting Started. Yorktown: Music Sales America.
  • [4] Aigner-Monarth, E., Zabner, A., Singer, E. ve Krebs, G.M., (2012). Piyano Jimnastiği. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • [5] Ayyıldız, Ö., (2019). Çalgı Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme ile Performans Kaygı Düzeyi Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü.
  • [6] Babacan, E., (2014). Aday Müzik Öğretmenlerinin Piyano Eğitimi Sürecindeki Bireysel Çalışma Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1):1-16.
  • [7] Bastien, J., (1997). Bastien Piano Basics: Primer Level. California: Neil A.Kjos Music Company.
  • [8] Beringer, O., (1906). A Complete Pianoforte Tutor, Practical and Theoretical, Bosworth& Co.
  • [9] Beyer, F., (2010). Beyer: Preparatory School, Op.101. Leipzig: Edition Peters.
  • [10] Burkard, A., (2016). Burkard Piyano Metodu. (Durak Y., Ed.) Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • [11] Burkholder, J.P., Grout, D.J., and Palisca, C.V., (2014). A History of Western Music. New York: W.W. Norton & Company.
  • [12] Burnam, E.M., (1995). A Dozen A Day. Florence: The Willis Music Company.
  • [13] Burova, M. and Janzurova, Z., (2014). Nova Klavirni Skola. Prag: Schott Music.
  • [14] Coats, S., (2006). Thinking As You Play. In, Bloomington: Indiana University Press.
  • [15] Colwell, R.J. and Goolsby, T.W., (2002). The Teaching of İnstrumental Music, Third Edition. NJ, Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • [16] Czerny, C., (1921) Il Prımo Maestro Dı Pıanoforte 100 Studı Gıornalıerı Op. 599. ISMN M-41-80299-9 ( Ricordi, Ed.), Milano, İtaly.
  • [17] Çilesiz, S., (2011). A Phenomenological Approach to Experiences With Technology: Current State, Promise, and Future Directions For Research. Educational Technology Research and Development, 59(4):487-510.
  • [18] Çimen, G., (1995). Piyano Metodlarına Genel Bakış. Orkestra Dergisi, 258.
  • [19] Demirova, G.Y., (2008). Piyano Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Dikkat Toplama Yetisine Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [20] Ekinci, H., (1998). Piyano Eğitimine Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerinde Başlayan Öğrencilerin 1. Yıl Piyano Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [21] Ekinci, H., (2016). Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2):52-64.
  • [22] Emen, D., (2001). Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Başlangıç Piyano Öğretiminde Uygulanan Yöntem ve Tekniklerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [23] Emonts, F., (2013). Avrupa Piyano Metodu. (B. Gültek, (Ed.) Ankara: Epilog Yayınları.
  • [24] Ercan, N., (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • [25] Gasımova, T., (2010). Piyano Öğrenme ve Öğretme Teknikleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (25):99-106.
  • [26] Gültek, B., (2017). Piyano Nasıl Öğretilir? “Piyano Pedagojisinde Uzmanlık”. (Cilt II). Ankara: Epilog Yayıncılık.
  • [27] Işıkdemir, T., (2019). 5-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Eğitimci Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • [28] Karasar, N., (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [29] Kocatürk, A., (2010). Piyano Çalma Teknikleri. Yayımlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [30] Mamaç, S., (2018). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Gam Çalışma Durumlarının İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 13 (19), 1261-1272.
  • [31] Matthay, T., (1932). The Visible & Invisible in Pianoforte Technique. Oxford, UK: Oxford University Press. Mcgraw-Hill Professional Publishing.
  • [32] Mertoğlu, E., (2002). Okul Öncesi Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Grubundaki Çocukların Ritim Algılamalarının İncelenmesi. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [33] Nikolayev, A., Natanson, V., and Roştina L., (1999), Skola İgrıy Na Fortepiyano. (Nikolaev A.(Ed.), Moskva: Muzıyka.
  • [34] O'brien, E. ve Miles, J.C., (2008). İlk Piyano Kitabım. Ankara: Epilog.
  • [35] Onuray Eğilmez, H., (2013). Soli ve Fadi İle Piyano Öğreniyorum. Ankara: Alfa Akademi.
  • [36] Öztürk, A., (2017). Yeni Başlayanlar İçin Piyano Öğreniyorum. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • [37] Özerdem, D.M. ve Yıldız, G., (2018). Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Sanat Kursu Merkezlerinde Piyano Eğitimi Veren Müzik Öğretmenlerinin 5-6 Yaş Grubu Çocukların Piyano Eğitimine İlişkin Görüşleri. 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • [38] Özmenteş, S., (2013). Çalgı Eğitiminde Öğrenci Motivasyonu ve Performans Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, (2):320-331.
  • [39] Özyazıcı, F., (2019). Piyano Eğitiminin İlk Beş Yılı İçin; Seçilmiş Repertuvar ve Metodlar Işığında Uygulanabilecek Pedagojik Yöntemler. Yayınlanmamış Sanatta Yeterlilik Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • [40] Palmer, W.A., Manus, M., and Lethco, A.W., (2002). Alfred's Basic Piano Library. USA: Alfred Publishing.
  • [41] Pamir, L., (1983). Çağdaş Piyano Eğitimi. Türkiye: Beyaz Köşk Yayıncılık.
  • [42] Rhoodie, H.S., (2005). Piano Tuition for The Beginner: The Structuring and Teaching of The Basic Movements in The Piano Playing. Unplublished Performing Arts Thesis. South Africa: University Of Pretoria Faculty Humanity Sciences.
  • [43] Schaum, J.W., (1996). Schaum Piano Course A-The Red Book. USA: Alfred Publish
  • [44] Suzuki, S., (2008). Suzuki Piano School Volume 1.USA: Alfred Publishing Co.
  • [45] Şen, S.B., (1999). Piyano Tekniğinin Biyomekanik Temeli. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • [46] Taylor, K., (1981) Principles of Piano Technique And İnterpretation: Novello.
  • [47] Thompson, J., (1955). John Thompson's Easiest Piano Course. Kentucky: The Willis Music Company.
  • [48] Tufan, E. ve Tufan, S., (2014). Piyano Metodu. Ankara: Evrensel Müzik ve Yayınevi.
  • [49] Urfioğlu, A., (1989). Bebeklik ve Okul Öncesi Dönemde Müziğin Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • [50] Willig, C., (2013). Introducing Qualitative Research in Psychology. UK: Mcgraw-Hill Education.
  • [51] Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2008) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sabahat Burak 0000-0002-8210-8175

Hatice Sezen 0000-0001-8320-3521

Dilek Yallıoğlu This is me 0000-0002-1862-1724

Publication Date April 24, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Burak, S., Sezen, H., & Yallıoğlu, D. (2020). 4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri. Fine Arts, 15(2), 127-153.
AMA Burak S, Sezen H, Yallıoğlu D. 4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri. Fine Arts. April 2020;15(2):127-153.
Chicago Burak, Sabahat, Hatice Sezen, and Dilek Yallıoğlu. “4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri”. Fine Arts 15, no. 2 (April 2020): 127-53.
EndNote Burak S, Sezen H, Yallıoğlu D (April 1, 2020) 4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri. Fine Arts 15 2 127–153.
IEEE S. Burak, H. Sezen, and D. Yallıoğlu, “4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri”, Fine Arts, vol. 15, no. 2, pp. 127–153, 2020.
ISNAD Burak, Sabahat et al. “4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri”. Fine Arts 15/2 (April 2020), 127-153.
JAMA Burak S, Sezen H, Yallıoğlu D. 4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri. Fine Arts. 2020;15:127–153.
MLA Burak, Sabahat et al. “4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri”. Fine Arts, vol. 15, no. 2, 2020, pp. 127-53.
Vancouver Burak S, Sezen H, Yallıoğlu D. 4-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemlerine İlişkin Uzman Piyano Eğitimcilerinin Görüşleri. Fine Arts. 2020;15(2):127-53.