Amerikalı sanatçı Valerie Hegarty, eserlerinde, tarihinin temel konularını ve 19. yüzyıl Amerikan sanatının bugüne ulaşan mirasını araştırmaktadır. Amerika’nın siyaseti, tarihsel revizyonizm, milliyetçilik ve bölgesel deformasyon gibi konuları ele aldığı mekan düzenlemelerinde gösterge, gösteren ve gösterilen arasındaki ilişkileri tersyüz etmeyi amaçlamıştır. Hegarty, postmodernizmin eleştirel söylemi olan yapısöküm yöntemi ile hem Amerikan rüyasının büyüme politikası olan sömürgeciliği sorgulamış hem de kültürel belleğin baskılanmasına karşı alternatif okuma yöntemleri geliştirmiştir. Sanatçının “Alternatif Tarihçeler” ve “Amerikan Çılgınlığı” başlıklı sergileri nitel araştırma yöntemiyle literatür taraması yapılarak değerlendirilmiştir. Bu sergiler, Amerika Birleşik Devletleri ve mevcut siyasi ikliminin iç dinamiklerine, ikon kırıcı bir yaklaşımla odaklanarak, izleyiciye yeni bir bakış açısı sunmaktadır. Makalede Valerie Hegarty’nin enstalasyonları çerçevesinde, kültürel bellek göstergelerinin değer yitimine uğraması ve “görünen” ile “gerçeklik” arasındaki ilişki ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 4 |