BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF WOMEN`S SOCIAL GENDER ROLES IN RESIDENT EVIL SERIES

Year 2014, Volume: 9 Issue: 3, 127 - 144, 01.04.2014

Abstract

This study analyzes women`s social gender roles presentations in2000s science fiction Resident Evil series, applying film analysis. The series were selected because the main character is a strong female figure. The analysis concludes that Alice seen as "alternative female hero" unlike the male heroes, is a neo-liberal figure reproduced in line with the existing system`s capitalist needs and demands. Today womanhood and manhood constructs and pragmatics are changing. Although the female is presented as a powerful authoritative leader, the female body is subject to experimentation, examination and cloning by male scientists, and is granted or prohibited power by a male leader.An erotic object of desire the female body is not independent. Even in the present system liberation of the female is possible through masculinity and by ascribing features of the male hero. Thus the female representation is not an autonomous subject.

References

  • Althusser, L., (2003). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev: Tümertekin, A. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Berger, J., (1988). Görme Biçimleri. (Üçüncü Basım). Çev: Salman, Y. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Berktay, F., (1996). Tektanrılı Dinler Karşısında Kadın. (İlk Basım. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Coward, R., (1993). Kadınlık Arzuları “Günümüzde Kadın Cinselliği”. (Üçüncü Basım). Çev: Türker, A. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Donovan, J., (1997). Feminist Teori. (Birinci Baskı). Çev: Bora, A., Gevrek, M.A. ve Sayılan, F., İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Fiske, J., (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim Sanat Yayınları/Ark.
  • Kaylı, D.Ş., (2010). Özgürleşme ve Kadın Bedeni. (İkinci Baskı). İlya: İzmir.
  • Lorber, J., (1994). Paradoxes Of Gender. New Haven and London: Yale University Pres.
  • Millet, K., (1973). Cinsel Politika. (Birinci Baskı). İstanbul: Panel Yayınevi.
  • Nagel, J., (2000). “Erkeklik ve Milliyetçilik: Ulusun İnşasında Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik”. Vatan Millet Kadınlar. Der: Altınay, A.G. İstanbul: İletişim Yayınları. ss: 58-94.
  • Nazlı, A., (1995). “Çalışan Evli Kadınlar İçin Normatif Öncelik Sorunu (İzmir Örneği)”. Doktora Tezi. İzmir: E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kurumlar Sosyolojisi Anabilim Dalı.
  • Roloff, B., Seeblen, G. Weil, C., (1996). Erotik Sinemanın Estetiği Cinsellik Sinemasının Tarihi ve Mitolojisi. (Birinci Baskı). Çev: Atayman, V. İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Sayın, Ö., (1994). Sosyolojiyvee Giriş. (İkinci Baskı). İzmir: Üniversite Kitapları.
  • Wood, R., (2004). Hitchcock Sineması. Çev.: Yılmaz, E. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Yaylagül, L., (2010). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. (Üçüncü Basım). Ankara: Dipnot Yayınları.

RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ

Year 2014, Volume: 9 Issue: 3, 127 - 144, 01.04.2014

Abstract

Bu çalışmada, 2000`li yıllarda beş film olarak çekilen aksiyon/korku/bilim kurgu türündeki Resident Evil serisinde yer alan kadınlara ait toplumsal cinsiyet rollerinin sunumları, film analizi yapılarak çözümlenmiştir. Söz konusu serinin seçilmesinin nedeni, serinin baş karakterinin çok güçlü bir kadın figürü olmasıdır. Film analizinde ulaşılan sonuçlara göre, erkek kahramanların aksine "alternatif kadın kahraman" olarak görülen Alice, aslında var olan sistemin, kapitalist ihtiyaçlarının ve taleplerinin doğrultusunda yeniden üretilen neo-liberal bir figürdür. Artık kadınlık ve erkeklik kurguları ve pratikleri farklılaşmaktadır. Kadın temsili görünürde çok güçlü, lider, otorite ve güç sahibi olarak gösterilmektedir. Ancak kadın bedeninin, erkek bilim adamlarının deney alanı olduğu, sürekli kopyalarının üretildiği, özelliklerinin keşfedilmeye çalışıldığı, istenildiği zaman erkek yönetici tarafından gücün verildiği ya da geri alındığı görülmektedir. Erotik bir arzu nesnesi olarak da sunulan kadın bedeni, bağımsız değildir. Kadının mevcut sistem içinde bile özgürleşebilmesi ancak erkeksileşerek, erkek kahramanın bilinen özellikleri yüklenerek mümkün olabilmektedir. Bu nedenle kadın temsili özerk bir özne değildir.

References

  • Althusser, L., (2003). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çev: Tümertekin, A. İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Berger, J., (1988). Görme Biçimleri. (Üçüncü Basım). Çev: Salman, Y. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Berktay, F., (1996). Tektanrılı Dinler Karşısında Kadın. (İlk Basım. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Coward, R., (1993). Kadınlık Arzuları “Günümüzde Kadın Cinselliği”. (Üçüncü Basım). Çev: Türker, A. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Donovan, J., (1997). Feminist Teori. (Birinci Baskı). Çev: Bora, A., Gevrek, M.A. ve Sayılan, F., İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Fiske, J., (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim Sanat Yayınları/Ark.
  • Kaylı, D.Ş., (2010). Özgürleşme ve Kadın Bedeni. (İkinci Baskı). İlya: İzmir.
  • Lorber, J., (1994). Paradoxes Of Gender. New Haven and London: Yale University Pres.
  • Millet, K., (1973). Cinsel Politika. (Birinci Baskı). İstanbul: Panel Yayınevi.
  • Nagel, J., (2000). “Erkeklik ve Milliyetçilik: Ulusun İnşasında Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik”. Vatan Millet Kadınlar. Der: Altınay, A.G. İstanbul: İletişim Yayınları. ss: 58-94.
  • Nazlı, A., (1995). “Çalışan Evli Kadınlar İçin Normatif Öncelik Sorunu (İzmir Örneği)”. Doktora Tezi. İzmir: E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Kurumlar Sosyolojisi Anabilim Dalı.
  • Roloff, B., Seeblen, G. Weil, C., (1996). Erotik Sinemanın Estetiği Cinsellik Sinemasının Tarihi ve Mitolojisi. (Birinci Baskı). Çev: Atayman, V. İstanbul: Alan Yayıncılık.
  • Sayın, Ö., (1994). Sosyolojiyvee Giriş. (İkinci Baskı). İzmir: Üniversite Kitapları.
  • Wood, R., (2004). Hitchcock Sineması. Çev.: Yılmaz, E. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • Yaylagül, L., (2010). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. (Üçüncü Basım). Ankara: Dipnot Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Administration
Authors

Burcu Balcı This is me

Publication Date April 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Balcı, B. (2014). RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ. Humanities Sciences, 9(3), 127-144. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184
AMA Balcı B. RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ. Humanities Sciences. April 2014;9(3):127-144. doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184
Chicago Balcı, Burcu. “RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ”. Humanities Sciences 9, no. 3 (April 2014): 127-44. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184.
EndNote Balcı B (April 1, 2014) RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ. Humanities Sciences 9 3 127–144.
IEEE B. Balcı, “RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ”, Humanities Sciences, vol. 9, no. 3, pp. 127–144, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184.
ISNAD Balcı, Burcu. “RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ”. Humanities Sciences 9/3 (April 2014), 127-144. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184.
JAMA Balcı B. RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ. Humanities Sciences. 2014;9:127–144.
MLA Balcı, Burcu. “RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ”. Humanities Sciences, vol. 9, no. 3, 2014, pp. 127-44, doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.4C0184.
Vancouver Balcı B. RESIDENT EVIL SERİSİNDE KADINA AİT TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNİN ANALİZİ. Humanities Sciences. 2014;9(3):127-44.