BibTex RIS Cite

RESEARCH ON QUALITY AND PROBLEMS OF FOREIGN LANGUAGE INSTRUCTION IN ELEMENTARY SCHOOLS

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 20, 01.02.2012

Abstract

The aim of this study is to determine the quality and problems in early foreign language teaching at the beginning of 4th and 5th grade. For this purpose the data were collected by means of questionnaires from 10 male and 7 female of 17 ELT teachers and 421 students. The findings, which are descriptive, will be used to provide solutions to contribute the quality of foreign language teaching. In the result of the research, it was found that in the foreign language instructions in elementary classes, action, play and interaction were not used; short stories and songs were not taught.

İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 20, 01.02.2012

Abstract

Bu çalşmanyn amacş 4. ve 5. sınıfta başlayan yabancy dil öğretimi hakkında veriler toplayarak, yabancı dil dersinin niteliği ve sorunlarını belirlemektir. Bu amaçla 421 öğrenciye ve 10 erkek ile 7 bayandan oluşan 17 öğretmene anket uygulanmıştır. Betimsel bir yaklaşım sergileyen bu çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda çözüm önerileri sunarak, yabancı dil öğretiminin kalitesini artyrmak için katkı sağlamaya çalışılmıştır. Araştırmada birinci kademe yabancı dil derslerinin eylem, oyun ve etkileşim odakly işlenmediği, şarkı öğretilmediği ve öykü okutulmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Administration
Authors

Rumiye ARSLAN

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA ARSLAN, R. (2012). İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences, 7(1), 1-20. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA ARSLAN R. İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. February 2012;7(1):1-20. doi:10.12739/10.12739
Chicago ARSLAN, Rumiye. “İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences 7, no. 1 (February 2012): 1-20. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote ARSLAN R (February 1, 2012) İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences 7 1 1–20.
IEEE R. ARSLAN, “İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Humanities Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 1–20, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD ARSLAN, Rumiye. “İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences 7/1 (February 2012), 1-20. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA ARSLAN R. İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. 2012;7:1–20.
MLA ARSLAN, Rumiye. “İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Humanities Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 1-20, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver ARSLAN R. İLKÖĞRETİM I. KADEME YABANCI DİL ÖĞRETİMİNİN NİTELİĞİ VE SORUNLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Humanities Sciences. 2012;7(1):1-20.