Dünya genelinde Yngilizcenin yabancy dil oldu?u ülkelerde Yngilizce e?itim veren üniversiteler ve bölümlerde lisansüstü derece almak için ö?renim gören ö?rencilerin sayysy giderek artmaktadyr ve bu ö?renciler tezlerini yabancy dilde yazmak zorundadyrlar. Buna ra?men, önceki çaly?malar Yngilizce konu?ulan ülkelerdeki üniversitelerde ö?renim gören uluslar arasy ö?renciler üzerine yo?unla?my? ve yabancy dil ortamyndaki ö?rencileri göz ardy etmi?tir. Bu nedenle, Yngilizce yabancy dilinde tez yazarken kar?yla?ylan zorluklary incelemek önemlidir. Bu önemli amaca ula?mak için, bu çaly?mada niteliksel veri toplama yöntemi kullanylmy? ve Türkiye'de Yngilizce e?itim veren bir üniversitedeki lisansüstü ö?renim gören mühendislik ö?rencileri ile yüz-yüze yary-yapylandyrylmy? görü?meler yapylmy?tyr. Bulunan zorluklar üç ana kategori altynda gruplandyrylmy?tyr. Bunlar fikirleri ifade edememe, yazma prati?i/deneyimi eksikli?i ve zayyf bir Yngilizce alt yapysyna sahip olmadyr. Bu çaly?manyn sonuçlary Yngiliz dili pedagojisi ve yüksek ö?retimde dil politikasy yapylandyrmalary, akademik ortamdaki aktörler, akademik yazma ö?retmenleri ve Akademik amaçlar için Yngilizce alanyndaki bilim insanlary için önemli sonuçlar sunmaktadyr.
Throughout the world, an increasing number of graduate students pursue advanced degrees in English medium universities or departments where English is a foreign language and are required to write doctoral dissertations in the foreign language. However, previous studies focus on international students studying at a university in an English-speaking country and ignore their counterparts in foreign language contexts. Thus, it is important to examine the challenges faced during dissertation writing in English as a foreign language. To meet this significant need, the study uses qualitative means of data collection through conducting face-to-face semi-structured interviews with engineering graduate students at an English-medium university in Turkey. The challenges revealed are grouped under three main categories as not being able to express ideas, lack of writing practice/experience, and having a weak English background. The results of the study have significant implications for English language pedagogy and language policy initiatives in higher education, for agents within the academic community, for academic writing teachers, and for English for Academic Purposes scholars.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Public Administration |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 3 |