BibTex RIS Cite

CANDIDATE POLITICAL ADS IN LOCAL ELECTIONS (SAMPLE OF ELAZIG)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 384 - 397, 01.04.2010

Abstract

Political advertising, which developing in present democracies and successful effecting to voters, is a study of political communication. Political ads are extending continuously its activity field in local elections like general elections. In this study, political ads which published in Elazy? during 29 March Local Elections, analyzed with semiotic method with aim to uncover political mean gived to voters. In this study determined that political ads reviewed in content of this research, propagate mean according as condition of candidate and party.

YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 384 - 397, 01.04.2010

Abstract

Siyasal reklamcylyk, günümüz demokrasilerinde geli?me gösteren ve seçmenleri etkilemede ba?ary elde eden bir siyasal ileti?im çaly?masydyr. Siyasal reklamlar, genel seçim çaly?malarynda oldu?u gibi yerel seçimlerde de etkinlik alanyny sürekli olarak geni?letmektedir. Bu çaly?ma kapsamynda 29 Mart 2009 yerel seçimlerinde Elazy?'da yayynlanan siyasal reklamlar, seçmen kitlesine iletilen siyasal anlamyn ortaya çykarylmasy amacyyla, göstergebilimsel yöntem ile çözümlenmi?tir. Çaly?ma kapsamynda incelenen siyasal reklamlaryn, adayyn ve siyasal partinin konumuna ba?ly olarak anlam üretti?i belirlenmi?tir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Administration
Authors

Göksel Göker This is me

Adem Doğan This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Göker, G., & Doğan, A. (2010). YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y). Humanities Sciences, 5(3), 384-397. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Göker G, Doğan A. YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y). Humanities Sciences. April 2010;5(3):384-397. doi:10.12739/10.12739
Chicago Göker, Göksel, and Adem Doğan. “YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y)”. Humanities Sciences 5, no. 3 (April 2010): 384-97. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Göker G, Doğan A (April 1, 2010) YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y). Humanities Sciences 5 3 384–397.
IEEE G. Göker and A. Doğan, “YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y)”, Humanities Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 384–397, 2010, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Göker, Göksel - Doğan, Adem. “YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y)”. Humanities Sciences 5/3 (April 2010), 384-397. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Göker G, Doğan A. YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y). Humanities Sciences. 2010;5:384–397.
MLA Göker, Göksel and Adem Doğan. “YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y)”. Humanities Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 384-97, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Göker G, Doğan A. YEREL SEÇYMLERDE ADAY MERKEZLY SYYASAL REKLAMLAR (ELAZI? ÖRNE?Y). Humanities Sciences. 2010;5(3):384-97.