Daha önce yapılan çalışmalarda karmaşık olan danışman rolüne detaylı bakan çalışmalar eksik olduğı için bu araştırmada, danışmanlık ve danışman kalitesi ele alınmıştır.âUygulama Öğretmenlerinin Danışmanlık Özellikleri' ve âUygulama Öğretmenlerinin Kişisel Özellikleri' anketi ile Danışman Yeterlik ölçeği (MES) olmak üzere iki çeşit ölçme aracı kullanılmıştır. Toplanan veriler aday öğretmenlerin kendileri için zaman ayırmaya hazır gönüllü danışmanlara olan gereksinime işaret etmektedir.
This study deals with the quality and type of mentoring as the complexity of mentor role has not been given much importance in depth the studies. Two kinds of instruments are used in this study; a questionnaire and a scale - âUygulama Öğretmenlerinin Danışmanlık Özellikleri' (The Professional Qualities of Cooperating Teachers) and âUygulama Öğretmenlerinin Kişisel Özellikleri' (The Personal Qualities of Cooperating Teachers), and The Mentor Efficacy Scale (MES). Collected data suggests that student teachers look for mentors who are ready to help and volunteer.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Public Administration |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |